شناسه خبر : 127334
تاریخ انتشار : 1401/11/12 17:04
ارتش بلاروس سامانه اسکندر را عملیاتی کرد

ارتش بلاروس سامانه اسکندر را عملیاتی کرد

مینسک روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح آن کشور پس از تکمیل آموزش در روسیه برای کاربرد سامانه موشکی متحرک هدایت شونده اسکندر و آزمایش آن در خاک بلاروس، از توانایی کاربرد این جنگ‌افزار ساخت روسیه بدون کمک مستشاران، برخوردار شده‌اند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: مینسک روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح آن پس از تکمیل آموزش در روسیه برای کاربرد سامانه موشکی متحرک هدایت شونده اسکندر و آزمایش آن در خاک بلاروس، از توانایی کاربرد این جنگ‌افزار ساخت روسیه بدون کمک مستشاران، برخوردار شده‌اند.

وزارت دفاع بلاروس افزود که این موشک‌ها از توانایی برخورد به اهدافی در فاصله ۵۰۰ کیلومتری برخوردار هستند.

روسلان چخوف فرمانده نیروی موشکی و توپخانه بلاروس در گفتگو با شبکه تلویزیونی ارتش کشورش، با ستایش از سهولت کاربرد، قابلیت اتکا، مانور پذیری و قدرت آتش سامانه اسکندر ساخت روسیه، یادآوری کرد که یگان‌های نظامی این کشور تاکنون به جنگ‌افزار تهاجمی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دسترسی نداشته‌اند.

سامانه اسکندر - ام که در ناتو به نام رمزی "اس اس - ۲۶" شناخته می‌شود و جایگزین سامانه موشکی اسکاد مربوط به دوره اتحاد شوروی شده است، به اعماق خاک اوکراین در همسایگی بلاروس و لهستان عضو ناتو، دسترسی دارد که روابطشان با مینسک به شدت تیره شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی