شناسه خبر : 127293
تاریخ انتشار : 1401/11/12 08:20
الگوی ایتالیایی برای سرکوب اعتراضات فرانسوی/ ترفند مکرون برای مقابله با اعتراضات مردم چیست

الگوی ایتالیایی برای سرکوب اعتراضات فرانسوی/ ترفند مکرون برای مقابله با اعتراضات مردم چیست

دومین روز اعتصاب همگانی مشاغل و حرف در اعتراض به طرح اصلاحی دولت مکرون علاوه بر آنکه صدها هزار نفر را در شهرهای مختلف به خیابان‌ها کشاند بلکه بسیاری ازبخش‌های خدماتی از جمله حمل و نقل، آموزش و انرژی را نیز به حالت نیمه تعطیل درآورد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بیش از یک میلیون معترض به طرح اصلاح قانون بازنشستگی در سراسر فرانسه روز سه‌شنبه بار دیگر به خیابان آمدند تا با صدای بلند مخالفت خود را با تغییرات مد نظر دولت امانوئل ماکرون اعلام کنند.

دومین روز اعتصاب همگانی مشاغل و حرف در اعتراض به طرح اصلاحی دولت علاوه بر آنکه صدها هزار نفر را در شهرهای مختلف به خیابان‌ها کشاند بلکه بسیاری ازبخش‌های خدماتی از جمله حمل و نقل، آموزش و انرژی را نیز به حالت نیمه تعطیل درآورد.

اتحادیه‌های صنفی کارگری و سندیکاهای حرفه‌ای مشاغل برای دومین بار در این ماه فراخوان دادند تا معترضان از معلمان مدارس گرفته تا کارکنان بخش‌های حمل و نقل شهری و کارگران راه‌آهن اعتصاب گسترده‌ای را علیه برنامه‌های دولت برای افزایش سن بازنشستگی در سراسر کشور برپا کنند.

دولت امانوئل ماکرون با وجود تداوم اعتراض‌ها و به تنش و درگیری کشیده شدن تظاهرات خیابانی در برخی شهرها همچنان در پیش‌برد اصلاحات ادعایی خود برای  بازنشستگی کارمندان طبق طرح ارائه شده مصمم و ثابت قدم است.

گستردگی اعتصاب‌ها در روز سه‌شنبه به نحوی بود که در شبکه‌های ریلی، از هر سه قطار سریع السیر تنها یک قطار به فعالیت معمول خود ادامه داد.

این مسئله سبب شد تا وزیر حمل و نقل فرانسه اعلام کند که دولت در صدد اصلاح قوانین مرتبط با اعتصاب است و در نظر دارد در این خصوص از «الگوی ایتالیایی» پیروی کند.

الگوی اعتصاب ایتالیایی به چه معنا است؟

بر اساس قوانین مرتبط با اعتصاب در ایتالیا، کارگران راه‌آهن مجاز نیستد که در ایام تعطیلاتی چون کریسمس، عید پاک و همچنین در طول ماه اوت که اغلب شهروندان به تعطیلات می‌روند دست به اعتصاب بزنند.

اقدامات مطالبه‌گرانه صنفی در بخش راه‌آهن همچنین در ایتالیا برای ایامی که انتخابات در این کشور برپا می شود مجاز نمی‌باشد.

اتحادیه‌ها باید زمینه ارائه حداقل سطح خدمات حمل و نقل را برای شهروندان فراهم کنند، به این معنی که برخی از کارگران باید در طول اعتصاب به کار خود ادامه دهند تا بخشی از شبکه حمل و نقل ریلی به فعالیت ادامه دهد.

این دستورالعمل همچنین شامل دیگر صنوف و مشاغل از جمله پزشکان، وکلا و حتی رانندگان تاکسی نیز می‌شود.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی