شناسه خبر : 127234
تاریخ انتشار : 1401/11/11 12:12
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

از که بریدی و با که پیوستی؟! (صفحه ۱، حسین شریعتمداری)

حال و هوای این روزهای جناب شیخ عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکّی زاهدان حکایت از آن دارد که اگرچه تابلوی اعتقاد به مذهب اهل سنت را برافراشته است ولی مواضع ایشان نشان می‌دهد اعتقاد چندانی به این تابلو ندارد چرا که در برخی از موارد دیدگاهی متفاوت و بعضاً متناقض با همه مذاهب چهارگانه برادران و خواهران اهل سنت دارد. نگاهی گذرا به مواضع شیخ عبدالحمید این احتمال را نیز قوت می‌بخشد که ایشان از سوی دشمنان تابلودار اسلام (چه شیعه و چه سنی‌) شکار شده است و قبل از آن که در کسوت یک عالم اهل‌سنت باشد، عضو یک حزب سیاسی غربگرا با سمت و سوی حمایت از رژیم صهیونیستی به نظر می‌آید!

جوان:

رشد اقتصادی و ارزش ریال را چاره کنید (صفحه ۱)

رهبر انقلاب ۵ تذکر به دولت دادند:
خودداری از تصمیم گیری های متناقض
چاره اندیشی درباره کاهش ارزش پول ملی
حل مشکلات ساختاری بودجه
حفظ نیروهای متخصص
فرا قانونی نبودن برداشت از صندوق توسعه ملی

همشهری:

چند دلیل برای جدایی معترضان از مغرضان (صفحه ۱)

نداشتن وجهه مردمی لیدرهای آشوبگران، جدا شدن صف معترضان واقعی از معترض نماها بود. آنها افرادی را به عنوان لیدر و پیشرو اعتراضات، معرفی کردند که عمدتاً سابقه کیفری داشتند یا جزء اشخاص شرور و اراذل و اوباش محل خود بودند و در محل زندگی‌شان، وجهه خوبی نداشتند.

آرمان ملی:

چاقوی دولبه فروش اموال دولتی (صفحه۴، اقتصاد)

واگذاری‌های دولتی مانند چاقوی دولبه‌ای است که در صورت اجرای خوب و با توجه به تمام حواشی و جوانب‌ کار می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، اما اگر با دامنه اختیارات بی‌توجه به چگونگی عملکردها و صالحیت متقاضیان انجام شود به نابسامانی بیشتر اقتصاد منجر می‌شود.

قدس:

دست مدیران فوتبال در جیب هواداران (صفحه ۱)

مدیران دو باشگاه که این روزها به عنوان ابر بدهکاران فوتبال ایران شناخته می شوند با هدف درآمدزایی از حوزه بلیت فروشی تصمیم گرفتند نرخ بلیت‌های مسابقات خانگی خود را بدون هیچ مبنا و اساسی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش دهند تا شاید بخشی از هزینه‌های جاری خود را از این محل تأمین کنند، اما همان‌طور که انتظار می رفت این رفتار مطلوب هواداران دو باشگاه نشد و ایده فروش بلیت با نرخ نجومی در همان گام نخست با شکستی سنگین رو به رو شد.

دنیای اقتصاد:

فرجام مبهم یک ایده خوب (صفحه ۱)

دولت برای تأمین مالی هزینه‌های جاری خود درصدد انتقال دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی به نهادهایی است که به احتمال قوی بخش خصوصی نیستند. فروش دارایی‌های دولت یکی از روش‌های خصوصی‌سازی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، ارتقای کارآیی و چابک‌شدن دولت و جلب مشارکت بخش (واقعی) خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و تقسیم کار در مقیاس ملی است؛ اما اگر با هدف کسب درآمد به اجرا درآید، نه‌تنها اهداف خصوصی‌سازی را محقق نمی‌کند، بلکه برای سرمایه‌گذاری دولتی هم به مصرف نمی‌رسد.

وطن امروز:

حمله به پاشنه آشیل اسرائیل (صفحه۱)

صهیونیست‌ها نشان دادند در هر جا با پاسخ به موقع و سخت متقابل روبه رو شوند، دست از اقدامات خصمانه می‌‌کشند یا بسیار محتاط‌تر می‌شوند. یکی از اصول ثبات در دولت صهیونیستی و افزایش روند مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی، بر پایه «امنیت» قرار گرفته است. حالا ناامن شدن این مناطق که بعضاً از نقاط حساس سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شوند، موج مهاجرت را معکوس کرده و در صورت ادامه آن، بیشتر نیز خواهد شد.


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه
اخبار مرتبط

























نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی