شناسه خبر : 127172
تاریخ انتشار : 1401/11/10 16:10
اروپا از کمبود شدید دارو رنج می‌برد

اروپا از کمبود شدید دارو رنج می‌برد

روزنامه آمریکایی پولیتکو به تحلیل مشکلات دارویی در اروپا پرداخت.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روزنامه آمریکایی پولیتیکو امروز دوشنبه در گزارشی طولانی از کمبود دارو‌های رایج از جمله آنتی بیوتیک و مسکن برای کودکان در سراسر اروپا خبر داد.

این روزنامه به آنچه اروپایی‌ها در هنگام تغییر آب و هوا متحمل می‌شوند، اشاره کرد که آن‌ها را ملزم می‌کند تا سفری طولانی از یک داروخانه به داروخانه دیگر داشته باشند و در عین حال به دنبال دارو‌های اولیه مانند شربت سرفه و آنتی بیوتیک باشند.

این روزنامه می‌گوید: از اواخر سال ۲۰۲۲، کشور‌های اتحادیه اروپا مشکلات جدی در تلاش برای تهیه برخی از دارو‌های مهم را گزارش کرده‌اند که اکثریت آن‌ها اکنون با کمبود مواجه هستند.

میزان کمبود چقدر است؟

در یک نظرسنجی از گروه‌های نمایندگی داروخانه ها، در ۲۹ کشور اروپایی، از جمله اعضای اتحادیه اروپا و همچنین ترکیه، کوزوو، نروژ و مقدونیه شمالی، تقریباً یک چهارم کشور‌ها کمبود بیش از ۶۰۰ دارو و ۲۰ درصد کمبود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دارو را گزارش کردند.

سه چهارم کشور‌ها گفتند که کمبود‌ها در زمستان امسال بدتر از سال گذشته است.

پولیتیکو افزود: "کمبود آنتی بیوتیک‌ها به ویژه آموکسی سیلین وجود دارد که برای درمان عفونت‌های تنفسی استفاده می‌شود. دسته‌های دیگر دارو‌ها نیز کمیاب هستند، از جمله شربت‌های سرفه، پاراستامول کودکان و دارو‌های فشار خون. "

چرا این اتفاق می‌افتد؟

این روزنامه آمریکایی می‌گوید دلیل بحران کمبود دارو به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه است.


این روزنامه می‌افزاید که شیوع عفونت‌های فصلی، آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) اول از همه زود شروع شد و قوی‌تر از حد معمول است.

تورم و بحران انرژی بر شرکت‌های داروسازی نیز تأثیر گذاشت که به نوبه خود بر عرضه تأثیر گذاشت.

سال گذشته، Centrient Pharmaceuticals، تولیدکننده هلندی مواد فعال دارویی، اعلام کرد که کارخانه آن به دلیل هزینه‌های انرژی بالاتر، یک چهارم کمتر از سال ۲۰۲۱ تولید می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی