شناسه خبر : 127139
تاریخ انتشار : 1401/11/09 20:44
نباید تصور شود رسانه ملی و ساترا در برابر پلتفرم‌ها قرار گرفته‌اند

رئیس سازمان صداوسیما :

نباید تصور شود رسانه ملی و ساترا در برابر پلتفرم‌ها قرار گرفته‌اند

رئیس سازمان صداوسیما با توضیح این موضوع که عدالت بین پلتفرم‌ها و حمایت و نظارت بر عملکردشان، حتماً باید رعایت شود، گفت: پیگیری‌هایی که ساترا درباره عملکرد یکی از پلتفرم‌ها انجام داده، در راستای وظایف قانونی این سازمان است و نباید این تلقی به وجود آید که رسانه ملی و ساترا در برابر پلتفرم‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه: پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما امروز به مراسم رونمایی از کتاب «پاییز آمد» رفته بود. این کتاب، شامل خاطرات فخرالسادات موسوی همسر سردار شهید احمد یوسفی است و انتشارات سوره مهر منتشرش کرده؛ اما جبلی پس از این مراسم در مقابل خبرنگاران حاضر شد و درباره حاشیه مهم این روزهایش توضیح داد؛ نامه به رئیس‌جمهوری درباره عملکرد یکی از پلتفرم‌ها.

جبلی در این باره به حمایت‌هایی که از پلتفرم‌های نمایش خانگی به عمل آمده است نکته‌هایی را مطرح کرد و به این نکته مهم اشاره کرد که «نه تنها آنها را رقیب نمی‌دانیم و از جانب آنها چالشی احساس نمی‌کنیم، بلکه فعالیت آنها را یک فرصت می‌دانیم. فرصتی برای ارتقای فضای فرهنگی کشور.»

او با اشاره به خبری که ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) در هفته گذشته منتشر کرده است، بیان کرد: ۴۰ طرح نمایش خانگی در این سازمان به تصویب رسیده است که این حجم از کار، نشان می‌دهد که راه برای فعالیت در شبکه نمایش خانگی، تسهیل شده است. ضمن آنکه در مناسبت‌های مختلف انبوهی از تولیدات سازمان صداوسیما در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صداوسیما، بار دیگر تأکید کرده صنعت نمایش خانگی را چالش و تهدیدی برای این سازمان نمی‌داند و اضافه کرد: با استناد به شعار تحول در رسانه ملی، تلاش کرده‌ایم که نقش یک قرارگاه فرهنگی بی‌طرف را ایفا کنیم. پلتفرم‌های فعال در شبکه‌های خانگی، در واقع کامل‌کننده فعالیت‌های سازمان صداوسیما هستند و ما تلاش می‌کنیم نیازهای فرهنگی جامعه را با کمک آنها پاسخ بدهیم. با این حال، نقش نظارتی همراه با فعالیت‌های حمایتی ساترا را مدنظر خواهیم داشت. اگر این نقش، به درستی ایفا نشود به مخاطبان و همچنین فعالان عرصه شبکه‌های خانگی، ظلم می‌شود.

جبلی با توضیح این موضوع که عدالت بین پلتفرم‌ها و حمایت و نظارت بر عملکردشان، حتماً باید رعایت شود، گفت: پیگیری‌هایی که ساترا درباره عملکرد یکی از پلتفرم‌ها انجام داده، در راستای وظایف قانونی این سازمان است و نباید این تلقی به وجود آید که رسانه ملی و ساترا در برابر پلتفرم‌ها قرار گرفته‌اند.

او همچنین به ضمانت اجرایی در حوزه تنظیم گری و نظارت بر فعالیت پلتفرم‌ها، اشاره کرد و درباره نامه‌ای که به رئیس‌جمهوری نوشته است، توضیح داد: احساس کرده‌ایم یک پلتفرم از قواعد و روال قانونی ساترا، تبعیت نکرده و لازم است که مراجع ذی‌صلاح را در جریان این ماجرا قرار دهیم و این موضوع را انعکاس دهیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی