شناسه خبر : 127022
تاریخ انتشار : 1401/11/08 12:05
نمایی از مطبوعات کشور

شنبه ۸ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

روزنامه جام‌جم:

ماجرای یک مأموریت غیر ممکن (صفحه اول)
دولت در بودجه سال آینده درآمدهای دولت از محل خانه‌های خالی را ۲۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده که‌با‌توجه به دریافت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی در سال جاری این سوال مطرح می‌شود که آیا با همین شرایط امکان افزایش ۱۴۰۰ برابری این درآمد وجود دارد؟

روزنامه رسالت:

 آن روی سکه "حاکمیت یکدست" زیبا نیست (صفحه اول)
خروجی انتخابات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، حاکمیت یکپارچه‌ای شکل داد که در بادی امر، جریان رقیب هم امیدوار به جراحی‌ها و تغییراتی شد که می‌دانست در زمان آنان میسر و ممکن نبود. کشورداری با تکیه صرف به یک گروه، هیچ منطق و افق روشنی ندارد.

کیهان:

جنجال رسانه‌های غربی برای سیاسی‌کردن یک اختلاف شخصی (صفحه اول)
واکنش شتابزده و پرخاشگرانه دولت باکو در قبال حادثه حمله به سفارت این کشور در تهران در حالی است که اگر در این ماجرا، یک همکار سفاررت جمهوری آذربایجان کشته و دو نفر مجروح شده‌اند، در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز، ۱۳ ایرانی شهید و ۲۱ نفر مجروح شدند و طبق بیانیه رسمی وزارت اطلاعات: عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده این عملیات تروریستی، تبعه جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه حیدر علی‌اف در باکو پرواز و از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شده است.

روزنامه آرمان ملی:

مخاطرات دستکاری در شاخص آلودگی هوا (صفحه اول)
به سمت عادی سازی آلودگی هوا پیش می‎رویم و علت عادی‌سازی این است که آمارهای واقعی را اعلام نمی‌کنند.

روزنامه هم میهن:

سترونیِ خشونت (صفحه اول)
اگر همگان به این نکته برسیم و باور کنیم که خشونت راه‌حل و راهبرد مناسبی نیست که ما را به هدف مطلوب مردم برساند، حتی به لحاظ تاکتیکی هم ناکارآمد و سترون است در این صورت چاره‌ای جز تفاهم و گفتگو‌ پیش روی هیچ‌کس نخواهد ماند. خشونتِ یک طرف، مجوزی برای مقابله به مثل نیست، حتی اگر قدرت بر پاسخگویی وجود داشته باشد. زیرا امر سیاسی جز از طریق تفاهم عمومی نتیجه مطلوب به‌بار نمی‌آورد.

روزنامه خراسان:

ماجرای «شخصی» سفارت و بازی غیردیپلماتیک باکو (صفحه اول)
به رغم شیوه معمول و دیپلماتیک در اتفاقات این چنینی و با این که مقامات رسمی کشورمان حتی بر همکاری دوجانبه برای مشخص شدن ابعاد ماجرا تأکید کرده‌اند، مقام‌های باکو تفاسیر تروریستی و... از آن ارائه می‌کنند. تعطیل کردن کامل سفارت باکو در تهران اقدامی متناسب با قتل یک مأمور دون پایه حراستی نیست و مطمئناً اهدافی فراتر از اعتراض به این حادثه در پشت پرده این تصمیم وجود دارد.


نورنیوز
اخبار مرتبط




























نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی