شناسه خبر : 126889
تاریخ انتشار : 1401/11/05 15:04
جزئیات طرح وزارت گردشگری برای لغو روادید یک طرفه با 50 کشور

ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

جزئیات طرح وزارت گردشگری برای لغو روادید یک طرفه با 50 کشور

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با تشریح طرح این وزارتخانه برای لغو روادید یک‌طرفه با 50 کشور گفت: لغو یک‌طرفه روادید از لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و سیاسی مشکلاتی دارد اما من به عنوان مسئول گردشگردی کشور، این را مشکل نمی‌دانم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرحی را در دست بررسی داریم که روادید ۵۰ کشور را به صورت یک‌طرفه لغو کنیم.

او ادامه داد: ما کشور‌های دنیا را به پنج گروه تقسیم کردیم و معتقدیم باید یک اتحاد جمعی برای لغو روادید با تعداد زیادی از کشور‌ها شکل بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که لغو یکطرفه روادید ممکن است مشکلاتی را به لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و یا در سطح سیاسی به وجود آورد، اما من به عنوان مسئول گردشگری در کشور لغو روادید را به صورت یکطرفه مشکل نمی‌دانم. چرا که بسیاری از کشور‌هایی که در حوزه گردشگری کارنامه خوبی دارند، اقدام به لغو یکطرفه روادید کرده‌اند.

ضرغامی اضافه کرد: مثلا امارات با بیش از ۱۳۰ کشور به صورت یکطرفه لغو روادید کرده و این موضوع در مورد ترکیه نیز مصداق پیدا می‌کند و این کشور با حدود ۸۰ کشور لغو روادید یکطرفه کرده است.

او گفت: سخت گیری ای که ما داریم باعث شده است با توجه به مسائل خاص در کشور مانند اغتشاشات در ماه‌های اخیر، مشکلات اینترنت و مشکلات جاسوسی و سایر مسائل در موضوع جذب گردشگر در کشور با مشکل مواجه شویم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه این لغو روادید به صورت جمعی باشد، نه یک کشور خاص،افزود: مثلا چندی پیش ما در مورد روسیه یک پیشنهاد خاصی را در این ارتباط آوردیم که در دولت به شدت رد شد و همه نظر منفی دادند و فقط من و آقای امیر عبدالهیان که این طرح را آورده بودیم موافق بودیم.

ضرغامی همانطور که اشاره کردم این کشورها در پنج گروه تقسیم شده‌اند که هر کدام ویژگی‌هایی را دارند. من در مورد این طرح جلسه گذاشتم و ویژگی‌ها و خصوصیات تک تک این کشورها را بررسی و اعلام کردم و ان‌شاءالله اگر نامه این موضوع آماده شود آن را در دولت مطرح می‌کنم.

او اظهار کرد: ما بعضا می‌بینیم که برخی از شهروندان برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه تا در آنجا پول خرج کنند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه معتقدم که توانمندی های ما در حوزه موسیقی و کنسرت‌های هنری خیلی زیاد است،گفت:  البته یک نفر ممکن است که بخواهد خواننده خاصی را ببیند، اما  همه اینطور نیستند. باید یک فضای شاد و بازی ایجاد شود که خانواده‌ها بیایند و از این فضا استفاده کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نوروز چند کنسرت برای آقای سلار عقیلی گذاشتیم. برای مثال در ارگ بم بدون اینکه هیچ مشکلی پیش بیاید حدود ۲۰ هزار نفر با حضور خانواده‌ها از آن استفاده کردند.


نورنیوز
کلید واژگان
گردشگریضرغامی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی