شناسه خبر : 126879
تاریخ انتشار : 1401/11/05 13:34
انگلیس؛ پناهگاه یا جهنمی برای کودکان پناهجو!؟

نورنیوز بررسی کرد؛

انگلیس؛ پناهگاه یا جهنمی برای کودکان پناهجو!؟

از میان کودکان پناه‌جویی که وارد انگلیس شده‌اند، 15 درصد گفته‌اند در مراکز نگه‌داریشان احساس امنیت نمی‌کنند و 39 درصد دیگر گفته‌اند شرایطشان در چادرهای موقت در جنگل کاله از شرایطشان در انگلیس بهتر بوده است!

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: هنوز زمان زیادی از جنجال جهانی درباره اقدام غیر انسانی و مغایر قوانین بین‌المللی انگلیس مبنی بر انتقال پناهجویان به کشور بحران‌زده «روآندا» نمی‌گذرد که ابعاد جدیدی از وضعیت بحرانی پناهجویان در این کشور برملا شده است.

تحقیقات هفته‌نامه آبزرور نشان می‌دهد که ده‌ها کودک پناهجو توسط گروه‌های تبهکار از هتلی در شهر برایتون در جنوب انگلستان که توسط وزارت کشور اداره می‌شود، ربوده شده‌اند و این روند ظاهراً در سراسر سواحل جنوبی این کشور همچنان انجام می‌شود.

 گزارش این نشریه می‌گوید «حدود ۶۰۰ کودک بدون همراه در ۱۸ ماه گذشته وارد هتل پناهجویان شده‌اند که ۱۳۶ تن آنان ناپدید شده‌اند! بیش از نیمی از این مفقود شده‌ها یعنی حدود ۷۹ مورد، هنوز شناسایی نشده‌اند.»

یک منبع آگاه گفته است: «کودکان واقعاً از بیرون ساختمان ربوده شده و ناپدید می‌شوند و دیگر خبری از آنان نمی‌شود.» به گفته او «آنها توسط قاچاقچیان از خیابان‌ها ربوده می‌شوند.»

آبزرور نوشت: «پلیس بارها به وزارت کشور هشدار داده است که ساکنان آسیب‌پذیر هتل از جمله کودکان پناهجو که اخیراً بدون والدین یا سرپرست خود به بریتانیا آمده‌اند، هدف شبکه‌های جنایت‌کار قرار می‌گیرند.»

«ایوت کوپر»، وزیرِ در سایه کشور از حزب کارگر، این افشاگری را وحشتناک و رسواکننده توصیف کرده است. او افزوده: «سولا براورمن [وزیر کشور] به هشدارهای مکرری که به او درباره تدابیر کاملاً ناکافی برای کودکان تحت مراقبت داده شده است، عمل نکرده است.»

اخبار مذکور درباره وضعیت بحرانی کودکان پناهجو در انگلیس مدعی حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که این مسئله نه صرفاً برای امروز بلکه دارای سابقه‌ای طولانی است.

در سال ۱۳۹۵ به گزارش نشریه انگلیسی ایندیپندنت، مقام‌های بریتانیایی درباره سرنوشت ۳۶۰ نفر از این کودکان و آینکه آیا صحیح و سالم هستند، هیچ اطلاعی ندارند.

در سال ۱۳۹۵ به نوشته همین روزنامه موسسه خیریه‌ای در انگلیس گزارش داد، کودکان پناهجویی که به انگلیس وارد شدند همچنین مجبورند با افراد بزرگسال زندگی کنند.

از میان این کودکان، ۱۵ درصد گفته‌اند در مراکز نگه‌داریشان احساس امنیت نمی‌کنند و ۳۹ درصد دیگر گفتند شرایطشان در چادرهای موقت در جنگل کاله از شرایطشان در انگلیس بهتر بود.

اخیرا نیز روزنامه گاردین با انتشار گزارشی از رسوایی حقوق بشری در یکی از مراکز مهاجرتی انگلیس پرده داشت. این نشریه انگلیسی در یادداشتی به اعتراف کودکان پناهنده در مرکز مهاجرتی منستون در منطقه کنت پرداخت و تشریح کرد که چگونه مأموران مرزی آنها را وادار می‌کنند سن خود را بالای ۱۸ سال اعلام کنند.

در همین حال بر اساس تحقیقات یونیسف، کودکان پناهنده و پناهجو پس از ورود به انگلیس برای دسترسی به آموزش با تأخیر و مشکل مواجه می‌شوند چرا که در بسیاری از موارد مدارس حاضر به پذیرش آنها نیستند.

گزارش‌ها و اسناد غیر قابل انکاری نیز وجود دارد که بر ارتباط نزدیک اعضای خاندان سلطنتی حاکم بر انگلیس با برخی از باندهای قاچاق دختران و کودکان حکایت دارد. دادگاهی در آمریکا، «گیسلاین مکسول» زن انگلیسی را متهم کرد که با اغوای دختران جوان، حتی دختران ۱۴ ساله، آنان را برای سوء استفاده جنسی، در اختیار جفری اپستین آمریکایی قرار می‌داده است تا به عنوان برده جنسی، در اختیار افراد ثروتمند و مشهور، از جمله اندرو شاهزاده انگلیسی و پسر ملکه انگلیس قرار گیرند.

پادشاه چارلز رهبر انگلستان نیز خود با مجموعه‌ای از فساد جنسی و اخلاقی مواجه است که "بی‌بی‌سی" بارها با داستان‌سرایی‌های عاشقانه به دنبال پنهان‌سازی و اهمیت‌زدایی از رسوایی‌های اخلاقی چارلز برآمده است.

بی‌مسئولیتی دولتمردان انگلیس در اجرای تعهدات بین‌المللی در قبال پناه‌جویان، اجرای طرح‌هایی همچون پذیرش صرفاً کودکان پناهجو بدون والدینشان، طرح‌های انتقال پناهجویان از انگلیس به کشورهای فقیر و بحران‌زده آفریقایی و آمریکای لاتین و... موجب شده تا فساد سیستماتیک در میان دولتمردان و پلیس انگلیس با همراهی کردن باندهای قاچاق کودکان اوج گیرد.

آنچه نشریه آبزرور در خصوص کودکان مفقود شده در هتل‌های پناهجویان در انگلیس مطرح کرده را می‌توان نوک قله یخی دانست که از دریای بحران‌های شدید پناه‌جویان بیرون زده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی