شناسه خبر : 126875
تاریخ انتشار : 1401/11/05 12:56
اروپا به دنبال واردات گاز از آفریقا

اروپا به دنبال واردات گاز از آفریقا

شرکت نفتی «انی انرژی» اعلام کرد که ایتالیا می‌تواند واردات گاز از آفریقا را افزایش دهد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: شرکت ایتالیایی انرژی انی بر این باور است که ایتالیا در صورت تقویت زیرساخت‌های خود در چند سال آینده، می‌تواند واردات گاز خود از آفریقا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بخشی از منابع خود را به شمال اروپا منتقل کند.

مدیرعامل شرکت انرژی ایتالیایی انی، کلودیو دسکالزی، در حاشیه سفر به الجزایر با همراهی جورگا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، گفت که رم می‌تواند روی بسیاری از خطوط حمل و نقل که آن را به آفریقا متصل می‌کند، از جمله خط لوله ترانسمد که الجزایر را به سیسیل متصل می‌کند، حساب کند.

کلودیو دسکالزی به روزنامه ایتالیایی "المساجرو" گفت: ما تنها کسانی هستیم که خطی داریم که آن‌ها را به الجزایر با ظرفیت حدود ۳۶ میلیارد متر مکعب گاز متصل می‌کند که هنوز استفاده نشده است. هنوز بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب وجود دارد که می‌تواند به ایتالیا برسد؛ و الجزایر سال گذشته به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز به ایتالیا ظاهر شد تا بخش بزرگی از ۲۹ میلیارد متر مکعب گازی را که قبلا از روسیه وارد کرده بود جبران کند.

علاوه بر خط لوله ترانسمد، رم همچنین می‌تواند روی خط لوله از لیبی و واردات LNG از مصر، آنگولا، جمهوری کنگو و موزامبیک حساب کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی