شناسه خبر : 126812
تاریخ انتشار : 1401/11/04 11:02
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۴ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

روزنامه اطلاعات:
اعمال جریمه برای مردمی که طی این سال ها وضع بغرنج آلودگی هوا را به امید بهبود شرایط تحمل کرده‌اند، به طور حتم اقدامی دور از انصاف و بیهوده است. علت بی تفاوتی مسئولان نسبت به اجرای قانون هوای پاک و فراهم کردن این حداقل حقوق شهروندی، خواسته به حق افکار عمومی است که پاسخی شفاف به آن داده نمی‌شود.

روزنامه فرهیختگان:
این دیدگاه که برخی فکر می‌کنند الآن روس‌ها فقط به ما نیاز دارند یا به‌ خاطر بحران اوکراین به ما نزدیک شده‌اند اشتباه است. باید به این مسئله توجه داشت که روس‌ها در سیاست خارجی‌شان یک ویژگی دارند و آن اینکه پنجره را محدود باز می‌کنند. یعنی اگر وارد فضایی شوند و روند آن به نتیجه نرسد شرایط مثل قبل ادامه پیدا نخواهد کرد.

روزنامه کیهان:
بندبازی آمریکا و اروپا روی طناب پوسیده تحریم بارها آزموده شده و نظام سلطه را به بن‌بست رسانده است اما آنان با پشتوانه غربگرایان داخلی، در حال خرید زمان برای متوقف کردن قطار پیشرفت کشور هستند تا به خیال خام خود از رهگذر آن برای تشدید فشار و حتی احیای اغتشاشات در داخل راهی بسازند.

روزنامه دنیای اقتصاد:
پافشاری سیاستگذار بر قیمت‌گذاری دستوری در ابعاد مختلف اقتصاد، را می‌توان به‌عنوان موانع جدی پیش‌روی فعالان بورسی در نظر گرفت. اخیراً کلیات بودجه به تصویب رسید، حال نوبت کمیسیون‌ها است تا در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌ها و بازارها تعدیلاتی را در حوزه نرخ‌گذاری ایجاد کنند.

روزنامه جوان:
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عربستان و ترکیه در تلاش هستند با ایجاد چسبندگی به یکدیگر یک هلال اقتصادی برای مهار ایران شکل دهند. برای خنثی‌سازی آن می‌توان به بحث کریدور شمال خلیج فارس پرداخت، به طوری که بنادر دریای عمان و خلیج فارس را از طریق ریل به هم متصل کرد. با ایجاد مشوق‌های مختلف و بستر‌هایی که می‌تواند ادغام اقتصادی را شکل دهد، می‌توان از ظرفیت مکران استفاده کرد و منطقه آزاد چابهار نیز می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.


نورنیوز
اخبار مرتبط

















نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی