شناسه خبر : 126581
تاریخ انتشار : 1401/10/29 22:13
تأکید رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش همکاری‌های ایران و روسیه

در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفت؛

تأکید رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش همکاری‌های ایران و روسیه

آیت‌الله رئیسی توافقات ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت توصیف و بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فی‌مابین تأکید کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ضمن مرور روابط دو جانبه و منطقه‌ای تهران مسکو، بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فی‌مابین تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین توافقات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت عنوان کرد و افزود: از حل‌و‌فصل مسائل سوریه در چارچوب روند آستانه حمایت می‌کنیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی از آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل و نقل و ترانزیت خبر داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین بر اهمیت مذاکرات روند آستانه در حل‌و‌فصل مسائل سوریه تأکید کرد و همه طرف‌ها را متعهد به آن دانست.

این دومین تماس رئیسی و پوتین در ۱۰ روز گذشته است. روسای جمهوری ایران و روسیه چهارشنبه گذشته(۲۱ دی) در گفتگویی تلفنی درباره همکاری‌های اقتصادی، مسائل منطقه‌ای و چارچوب آستانه به بحث و تبادل نظر پرداخته بودند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی