شناسه خبر : 126580
تاریخ انتشار : 1401/10/29 22:07
آمریکا به‌زودی بزرگترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام می‌کند

آمریکا به‌زودی بزرگترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام می‌کند

شبکه تلویزیونی آمریکایی با استناد به سخنان برخی مقامات این کشور اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آتی اعلام کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: ایالات متحده آمریکا احتمالاً در روزهای آتی یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی را به اوکراین اعلام کند.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» با استناد به سخنان برخی مقامات آمریکایی مطلع از طرح‌های موجود، اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا ممکن است یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آتی اعلام کند. اما هنوز تانک‌های مدرنی را که کی‌یف درخواست می کند، تحویل نداده است.

این شبکه تلویزیونی گفت: انتظار می رود ایالات متحده یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آتی اعلام کند... اما کی‌یف خواستار تانک‌های مدرن است - درخواستی که ایالات متحده هنوز قصد ندارد تا آن را برآورده کند.

پیشتر «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده می‌تواند بسته کمکی جدیدی را تا پایان این هفته به اوکراین اعلام کند.

روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین با آتش بازی می کنند. «دیمیتری پسکوف»، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

واکنش آنتونوف به استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به کریمه

سفیر روسیه در واشنگتن: روسیه تسلیحات غربی را در اوکراین نابود خواهد کرد و به حملات به کریمه پاسخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن بیان کرد: نیروهای مسلح روسیه حملات را به خاک روسیه، از جمله کریمه بدون پاسخ نمی‌گذارند.

او به اظهارات سیاستمداران غربی مبنی بر عرضه قریب الوقوع خودروهای زرهی مدرن به اوکراین و اظهارات «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجاز بودن استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به کریمه، واکنش نشان داد.

این دیپلمات که خواستار توجه به سخنان رئیس جمهور «ولادیمیر پوتین» و «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه مبنی براین که پیروزی بر روسیه غیرممکن است، گفت: تقویت اوکراین با تسلیحات، از جمله تسلیحات آمریکایی، تنها منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر خواهد شد.

او افزود: ما متذکر می شویم که لفاظی های مقامات آمریکایی روز به روز جنگجویانه‌تر می‌شود. وزارت امور خارجه آمریکا از طریق اظهارات فارغ از واقعیت مبنی بر اینکه «کریمه سرزمین اوکراین است» و نیروهای مسلح اوکراین می‌توانند از سلاح‌های آمریکایی برای محافظت از قلمرو خود استفاده کنند. رژیم کی‌یف را به انجام اقدامات تروریستی در روسیه سوق می‌دهد.

این دیپلمات هشدار داد که خطر تشدید درگیری در این مورد حتی بیشتر خواهد شد.

آنتونوف در پایان گفت: مفسران ساده لوحانه بر این باورند که روسیه به حملات به خاک خود پاسخ نخواهد داد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، واشنگتن ممکن است این جمعه بسته بزرگ دیگری از کمک‌های نظامی به اوکراین را اعلام کند. به احتمال زیاد سایر کشورهای غربی که برای نشستی در پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان گرد هم می‌آیند، تحویل تسلیحات جدید را اعلام خواهند کرد.

در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده‌ها میلیارد دلار از کی‌یف حمایت می‌کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می‌کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.

انتقاد زلنسکی از آلمانپ

«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌ جمهوری اوکراین روز پنجشنبه از تردید آلمان در اجازه تحویل تانک‌های سنگین انتقاد کرد و گفت که این «استراتژی درستی» نیست.

زلنسکی در ارتباطی ویدئویی در نشست داووس درباره تحویل تانک‌های سنگین آلمانی به اوکراین گفت: زمان‌هایی وجود دارد که ما نباید تردید کنیم یا خودمان را با هم مقایسه کنیم. به نظر می‌رسد زلنسکی در این صحبت‌ها به گزارشی اشاره دارد که در آن گفته شده بود برلین تنها در صورتی تانک‌های پیشرفته را ارسال می‌کند که ایالات متحده تانک‌های آبرامز را تحویل دهد.

در گزارش مورد اشاره یک منبع دولتی در برلین به خبرگزاری رویترز گفته بود که آلمان زمانی تانک‌های خود را به اوکراین می‌فرستد که ایالات متحده نیز موافقت کند همین کار را انجام دهد.

این منبع دولتی آلمان که نخواست نامش فاش شود، گفته است که در روزهای اخیر چندین بار، اولاف شولس، صدراعظم این کشور پشت درهای بسته بر این شرط تأکید کرده است که تانک‌های آمریکایی نیز باید به اوکراین ارسال شوند.

با این حال اخیراً «کرین ژان پیر»، سخنگوی رئیس‌ جمهوری آمریکا درباره موضع‌های تازه آلمان گفته است: «رئیس‌ جمهور معتقد است که هر کشوری باید به صورت مستقل در مورد مراحل کمک و نوع تجهیزاتی که می‌تواند در اختیار اوکراین قرار دهد، تصمیم بگیرد.»

هرچند به نظر می‌رسد متحدان ناتو به دلیل اجتناب از خطر جنگ مستقیم با روسیه تا کنون از ارسال قوی‌ترین سلاح‌های خود به اوکراین خودداری کرده‌اند، اما بارها بسته‌های حمایتی به اوکراین فرستاده‌اند. به تازگی نیز یک مقام آمریکایی عنوان کرد دولت بایدن قرار است بسته کمکی جدیدی به اوکراین به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار را تصویب کند که احتمالاً شامل خودروهای زرهی استرایکر برای کی‌یف است، اما تانک‌های ام-۱ آبرامز در آن پیش‌بینی نشده است و ایالات متحده اعلام کرده است که هنوز برای پاسخگویی به درخواست کی‌یف برای تانک‌های ام-۱ آبرامز آماده نیست.

با این حال «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع جدید آلمان روز پنجشنبه میزبان «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا خواهد بود. به نظر می‌رسد آستین در این نشست درباره انتقال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین نیز صحبت کند.

اوکراین که عمدتاً به انواع تانک‌های تی-۷۲ متعلق به دوران شوروی متکی است، مدت‌هاست از آلمان درخواست کرده که تانک‌های پیشرفته لئوپارد را در اختیار آنها بگذارد تا با استفاده از این تانک‌ها بتواند مسیر جنگ مسکو علیه خود را تغییر دهد.


جماران
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی