شناسه خبر : 126520
تاریخ انتشار : 1401/10/28 17:21
دولت ائتلافی نتانیاهو در آستانه انحلال

دولت ائتلافی نتانیاهو در آستانه انحلال

حزب تندور شاس که یکی از احزاب اصلی در کابینه ائتلافی نتانیاهو به حساب می‌آید، تهدید کرد که در صورت مخالفت او با انتصاب «آریه درعی» گزینه این حزب به عنوان وزیر امور داخلی، کابینه را منحل خواهد کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: حزب تندور شاس که یکی از احزاب اصلی در کابینه ائتلافی نتانیاهو به حساب می‌آید، تهدید کرد که در صورت مخالفت او با انتصاب «آریه درعی» گزینه این حزب به عنوان وزیر امور داخلی، کابینه را منحل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر رفاه کابینه جدید رژیم صهیونیستی از حزب شاس تأکید کرد که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید قادر به ادامه فعالیت خود نخواهد بود.

همچنین، یکی دیگر از اعضای حزب شاس نیز گفته است که بدون درعی کابینه جدید معنا نخواهد داشت و اگر او به عنوان وزیر امور داخلی انتخاب نشود، حتی نمی‌توان تصور هم کرد که حزب شاس در کابینه نتانیاهو بماند.

حزب شاس در انتخابات اخیر ۱۱ کرسی را کسب کرد و یکی از اعضای اصلی ائتلاف دولت جدید به شمار می‌رود و در صورت خارج شدن این حزب از کابینه، کابینه نتانیاهو اکثریت را از دست خواهد داد و با سلب شدن رأی اعتماد از آن، منحل خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی