شناسه خبر : 125456
تاریخ انتشار : 1401/10/27 16:13
پوستر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد + فیلم

پوستر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد + فیلم

پوسترهای جشنواره تئاتر فجر که کاری از محمد اسفندیاری و حسن موسی زاده بود با حضور مسئولان و رسانه ها رونمایی شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر و رونمایی پوستر با حضور «کوروش زارعی» دبیر جشنواره، «کاظم نظری»، مدیرکل هنر‌های نمایشی، «هوشنگ توکلی»، پیشکسوت تئاتر و سایر مسئولان و داوران بخش‌های مختلف دقایقی پیش در سالن رودکی وزارت فرهنگ برگزار شد.

دبیر این دوره از جشنواره خاطر نشان کرد: از ۲۵ دی‌ماه با بخش رادیو تئاتر کارها را شروع کردیم و تا جمعه اجراها ادامه دارد. روز شنبه همراه اختتامیه، اختتامیه رادیو تئاتر، پژوهش را خواهیم داشت و از دو هنرمند فقید «علی سلیمانی» بازیگر و کارگردان و «سعید تشکری»، درام‌نویس کشور تجلیل می‌شود و از عصر شنبه اجراها آغاز تا یازدهم بهمن که اختتامیه برپا می‌شود‌.

به گفته وی، امسال می‌خواستیم این بخش را در خوزستان برگزار کنیم و چند نمایش عربی هم آنجا داشته باشیم که به خاطر شرایط اقتصادی نتوانستیم این کار را انجام دهیم به خاطر همین امسال تهران هستیم و امیدواریم هر فردی سال بعد دبیر باشد در خوزستان آن را برپا کند.

زارعی در بخش دیگری از این نشست ضمن بیان اینکه سی‌وهفت نمایش در بخش مسابقه بزرگ تئاتر ایران و سی‌ویک اثر هم در بخش خیابانی، بیست‌وسه نمایش بخش بین‌الملل، دو اثر بخش ویژه و سیزده نمایش هم بخش رادیو تئاتر تدارک دیده شده عنوان کرد: امسال سال چهره‌های جوان و درخشان کشور حضور دارند و چهره‌های جدیدی به تئاتر ایران معرفی خواهند شد.

وی ابراز داشت: هشتاد درصد کارها استانی است و بیست درصد کارها از آن تهرانی‌هاست، از این رو امسال را می‌توانیم سال درخشش شهرستان‌ها بنامیم.

در ادامه داریوش نصیری، مدیر بخش خیابانی جشنواره گفت: ۱۱۵ اثر از کل ایران رسید که بیشترین آثار از کرمانشاه و تهران بودند. بعد از بازبینی‌های اولیه ۴۰ اثر از ۲۷ شهر انتخاب شد که بعد بازبینی‌های حضوری ۲۱ اثر انتخاب و به بخش پایانی رسید.

او ادامه داد: ما از بین چندین جشنواره مختلف ۸ اثر منتخب خواهیم داشت و ۲ اثر هم میهمان خواهند بود. ۲۳ کارگردان «آقا» و ۷ «بانو» هستند. یک‌سوم شرکت‌کنندگان و کارگردانان جشنواره بانوان هستند و تعداد شهرهای شرکت‌کننده ۲۵ شهر است که بیشترینشان آذربایجان شرقی و اصفهان هستند‌، اجراها از پهنه رودکی مقابل تالار وحدت شروع می‌شود.

در ادامه نشست نیز پوستر این دوره جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی