شناسه خبر : 125356
تاریخ انتشار : 1401/10/26 11:05
«تئاتر شهر» آماده برگزاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر شد

«تئاتر شهر» آماده برگزاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر شد

مدیر فنی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر درباره وضعیت سیستم‌های فنی و تجهیزات نورپردازی و صدای جشنواره گفت: «به لحاظ تکنیکی و تجهیزات صوتی و نوری در تئاتر شهر و برخی دیگر سالن‌ها مثل تالار وحدت همه امکانات جدید است و آماده برگزاری جشنواره هستیم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حسین طاهربخش، ز و کار‌های بزرگی در این چند سال صورت گرفته است که برای صدا و نورپردازی خیلی اتفاق خوبی است، پس از این جهت مشکلی نداریم و سعی کردیم هر سالنی که کمبودی دارد را به لحاظ امکانات فنی و اجرا‌های داخلی و بین‌المللی به روز کنیم.

البته به لحاظ فنی نسبت به سال‌های قبل نیاز‌هایی مثل نور‌های LED و دستگاه‌های مِه ساز و بخارساز را که برخی گروه‌ها نیاز داشتند سعی کردیم، تهیه کنیم و این‌ها را تا حد امکان اجاره کنیم.»

در ارتباط با دکور گروه‌های نمایشی باید گفت تا سال‌های گذشته دکور‌های خارجی همه از سوی خودشان تهیه می‌شد، اما امسال یک تفاوتی نسبت به قبل پیدا کرده است.

طاهربخش در این باره می‌گوید: «قرار است امسال برای نخستین بار دکور نمایش‌های خارجی در ایران ساخته شود البته در هر سالن بنا به درخواست خودشان امکانات برایشان فراهم می‌شود.»

به لحاظ امنیتی و سیستم‌های اطفاء حریق نیز مطرح شده که سالن‌ها همه بررسی و مورد بازرسی قرار گرفته‌اند منتها طاهربخش مطرح می‌کند که با سازمان آتش نشانی مذاکراتی شده تا نیرو‌هایی آماده به کار برای جشنواره حضور داشته باشند.

طاهربخش تأکید می‌کند که سالن‌های نمایشی ایران نیاز به بودجه‌ای مناسب برای تهیه پروژکتور‌های‌ LED دارد چرا که پروژکتور‌های کنونی برای کنسرت‌ها، جشن‌ها و جُنگ‌ها مناسب است و نور تخصصی تئاتر در ایران وجود ندارد. اصلا وارد کشور نشده و اگر هم باشد هر کدام حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌اش است و کسی امکان و شرایط اجاره آن‌ها را برای سالنی ندارد و اگر هم بخواهند خریدی در این زمینه داشته باشند، نیاز به نور‌های تخصصی تئاتر همه سالن‌ها دارند و باید دراین زمینه به روز بشویم.

ما الان با سیستمی کار می‌کنیم که ۵۰ سال پیش در اروپا بوده و تنها سالنی که نورLED در آن است سالن اداره تئاتر است که آن هم از ایتالیا سالن‌ها پیش آورده شده است.

طاهری می‌گوید:‌ «یکی از مشکلات ما برای به روز شدن و تهیه این نور‌ها تغییرات مدیریتی سریعی است که در مرکز هنر‌های نمایشی صورت می‌گیرد و تا ما بخواهیم مدیری را مجاب کنیم که چنین اتفاقی را رقم بزند، مدیریت تغییر کرده و هم اینکه خیلی از تئاتری‌ها هم مطرح می‌کنند که این نور‌ها زنده نیستند، اما واقعا نور‌های جدید‌ LED کم مصرف‌اند، سوخت ندارند هر LED   پنج تا شش سال عمر می‌کند و عمر مفید زیادی دارد و دارای ۶۰۰ هزار رنگ است که خیلی اتفاق نورپردازی بزرگی در سالن تئاتر محسوب می‌شود و نیاز ماست منتها تاکنون تهیه نشده است


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی