شناسه خبر : 125286
تاریخ انتشار : 1401/10/24 23:04
جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر؛ تمرکززدایی با ارائه در تراز ملی

نورنیوز بررسی کرد؛

جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر؛ تمرکززدایی با ارائه در تراز ملی

چهل و یکمین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر در حالی به صورت منطقه‌ای در حال برگزاری است که امسال پس از هفت سال توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: جشنواره تئاتر فجر امسال به صورت منطقه‌ای برگزار شد و تا اوایل بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت و در این مدت توانست مخاطبان علاقه‌مند را به تماشای کار‌های با کیفیت و ارزشمند به سوی خود جلب کند.

با وجود تلاش رسانه‌های معاند و برخی افراد در داخل کشور برای تحریم جشنواره‌های فجر، این جشنواره توانسته به واسطه فعالیت هنرمندان دغدغه‌مند و فعالان عرصه فرهنگ راه خود را باز و به کار خود در تراز ملی و بین‌المللی ادامه دهد.

یکی از ویژگی‌های این دوره جشنواره تئاتر فجر برگزاری آن به صورت منطقه‌ای است که توانست زمینه تبادل تجربه و رقابت سالم بین هنرمندان برای راهیابی به جشنواره اصلی تئاتر فجر را مهیا کند.

براساس آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، آثار بخش اصلی ۵۸۴ اثر، بخش خیابانی ۱۱۵ اثر، بخش رادیو تئاتر ۸۲ اثر، نمایشنامه خوانی ۳۲۰ اثر، بخش بین الملل ۱۸۰ اثر و بخش استانی ۷۶۳ اثر هستند.

کوروش زارعی، دبیر جشنواره نیز در این باره گفته؛ هنرمندان جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر تلاش کردند تا پایتخت‌نشینان بدانند در استان‌های کشور چه استعداد‌های درخشانی وجود دارد و تهران تنها پایتخت تئاتر کشور نیست و آثاری که خلق شده در یاد همه خواهد ماند.

شاید در گذشته چنین پنداشته می‌شد که تئاتر ایران فقط در تهران جریان دارد و مرکز توجه این هنر نمایشی در پایتخت است اما در این دوره از جشنواره تئاتر فجر نمونه‌های زیادی در استان‌ها شناسایی شدند که برخی از آنها بسیار فوق العاده و با کیفیت‌تر از نمایش‌های قبلی این جشنواره بودند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی