شناسه خبر : 125264
تاریخ انتشار : 1401/10/24 18:20
ورود دولت برای ارائه خدمت در بخش ناباروری

ورود دولت برای ارائه خدمت در بخش ناباروری

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه قرارگاه جوانی جمعیت گفت: در تلاشیم که در بخش‌های دولتی با پرداخت‌های منظم‌تر در بخش ناباروری خدمات را افزایش دهیم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز قرارگاه جوانی جمعیت اظهار داشت: یکی از قرارگاه‌های بسیار مهمی که در سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود، قرارگاه جوانی جمعیت است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و حوزه ریاست جمهوری حضور دارند. 

او با اینکه تاکنون ۷۵ درصد مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت عملیاتی شده است، گفت: در این جلسه مصوباتی در خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، افزایش درمان ناباروری و تأمین پوشش درمان ناباروری منعقد شد. 

 معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: جلسه امروز که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و مازندران گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند. 

فرشیدی خبر داد که مقرر شده جلسات قرارگاه جوانی جمعیت در استان‌ها با حضور روسای دانشگاه‌ها و استانداران با تاکید بر میزان فعالیت و رشد جمعیت اقدامات صورت گرفته و تقویت آن از لحاظ فنی و لجستیک برگزار شود. 

 او با تشریح جزئیات مصوبه امروز نشست قرارگاه جوانی جمعیت، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که اقدامات صورت گرفته از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود و اساس هم بر مبنای امکانات و برنامه‌های متنوع و دستور عمل قانون جوانی جمعیت، بر فرهنگ‌سازی گذاشته شود. 

 معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آموزش کادر ارائه خدمت بهداشت و درمان در بحث انتقال قانون به جامعه و برنامه‌ریزی در جهت افزایش فرزند آوری و ناباروری و شناسایی زوج‌های نابارور تاکید کرد. 

فرشیدی با اعلام این خبر که تعهدات بیمه‌ای برای درمان ناباروری افزایش یافته است، افزود: اکنون تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری زوجین را بیمه تقبل می‌کند. هزینه‌ها در این حوزه‌ها بسیار بالا است و بیمه سلامت و دیگر بیمه‌ها به جد وارد کار شده است. 

 او خاطرنشان کرد: در تلاشیم که در بخش‌های دولتی با پرداخت‌های منظم‌تر در بخش ناباروری خدمات را افزایش دهیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی