شناسه خبر : 125200
تاریخ انتشار : 1401/10/23 16:56
مردم فعلا به سفر نروند/ یکشنبه بارش برف داریم

مردم فعلا به سفر نروند/ یکشنبه بارش برف داریم

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش مدیریت بحران برای موج جدید بارش برف و کولاک در این استان خبر داد و از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران مبنی بر شروع دوباره بارش برف و کولاک و وزش باد از اواخر وقت روز شنبه گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از اواخر روز شنبه و طی روز یکشنبه در سطح استان تهران و به ویژه نیمه شمالی آن شاهد بارش برف، مه‌گرفتگی، وزش باد و کولاک خواهیم بود و از این رو مدیریت بحران به حالت آماده‌باش درآمده است.  

یزدی مهر با بیان اینکه در اثر این شرایط جوی اختلال در سفر، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها محتمل است، گفت: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست از این رو لازم است که مردم عزیز از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 مدیر کل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در این ایام توقف فعالیت کوه‌نوردی حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای ضروری است، گفت: همچنین مدیریت در مصرف انرژی نیز اهمیت بسیاری دارد و لازم است که مردم نیز با این موضوع همراهی کنند.  

وی درباره جزئیات آماده‌باش مدیریت بحران نیز گفت:‌ تمام عوامل مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان داده شده است. همچنین بر ضرورت پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها نیز تاکید شده است.

یزدی‌مهر افزود: رانندگان نیز در صورت تردد ضروری حتما باید توجه داشته باشند که برای عبور از جاده‌های استان تهران به ویژه در نیمه شمالی و محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و پیش از حرکت مقدار سوخت، سیستم گرمایشی خودرو، وضعیت لاستیک‌ها و وضعیت فنی وسیله نقلیه را کنترل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی