شناسه خبر : 125186
تاریخ انتشار : 1401/10/23 12:43
آزادی «اکبر طبری» با وثیقه صحت ندارد

آزادی «اکبر طبری» با وثیقه صحت ندارد

مرکز رسانه قوه قضائیه آزادی اکبر طبری با وثیقه را تکذیب کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: در پی انتشار مطالبی در مورد آزادی با وثیقه اکبر طبری، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب شایعات اعلام کرد که اکبر طبری هم‌اکنون در زندان و در حال طی دوران محکومیتش است.

پس از رسیدگی به بخشی از پرونده «علی‌اکبر طبری‌پور»، معاون پیشین امور اجرایی و فنی مهندسی حوزه ریاست رئیس سابق قوه‌ قضائیه با جرایم متعدد اقتصادی در دادگاه، حکم ۳۱ سال حبس تعزیری او در دیوان عالی کشور تأیید شد.

پس از آن «حجت الاسلام مرتضوی مقدم»، رئیس دیوان عالی اعلام کرد: در پرونده  طبری ۸ عنوان اتهامی وجود دارد و پس از بررسی مستنداتی که او ارائه داده، دیوان عالی کشور اجازه رسیدگی مجدد نسبت به دو مورد از این عناوین اتهامی را صادر کرده است.

او افزود: تجویز اعاده دادرسی به معنی نقض رأی نیست بلکه اجازه‌ای است که به دادگاه داده می‌شود تا مستندات ارائه داده شده را مورد توجه و رسیدگی قرار دهد.

۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ «مسعود ستایشی»، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: صرفاً در خصوص جرم پولشوییِ اکبر طبری پس از نقض رأی سابق الصدور و رفع نقص صورت گرفته در دادگاه، بر اساس حکم صادره کلیه اموالی که در موضوع بزه پولشویی بوده است ضبط و یک چهارم اموال برابر با نظر کارشناسی به قیمت روز، برابر قانون حاکم بر زمان وقوع جرم به عنوان جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس مجازات‌های قبلی نامبرده از جمله محکومیت‌های حبس، جزای نقدی و ضبط اموال به موجب آرای صادره قطعیت یافته به قوت خود باقی و در حال اجرا است و موضوع مطروحه صرفاً ناظر بر جرم ارتکابی او تحت عنوان پولشویی بوده است.


مرکز رسانه قوه قضائیه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی