شناسه خبر : 123123
تاریخ انتشار : 1401/10/21 20:53
دهقان: فرصت برای توسعه سواحل مکران تنگ است

دهقان: فرصت برای توسعه سواحل مکران تنگ است

دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران گفت: متأسفانه فرصت برای توسعه سواحل مکران تنگ است چرا که رقبای منطقه‌ای ما دارند به شکل جدی، ظرفیت‌های موازی را فعال می‌کنند و کریدورهایی دارد اطراف ما شکل می‌گیرد که رقیب مزیت‌های کریدور جمهوری اسلامی در این سواحل هستند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: سردار حسین دهقان، دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران در آیین امضای تفاهم‌نامه ارتقای همکاری وزارت اقتصاد و ستاد توسعه سواحل مکران با بیان اینکه مقام معظم رهبری مطالبه جدی در خصوص توسعه این منطقه دارند و همواره از رییس جمهور در این ارتباط سؤال می‌کنند، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون ما یک غفلت تاریخی غیر قابل جبران در بحث به فعلیت رساندن ظرفیت‌های این منطقه مرتکب شده‌ایم آن هم در حالی که دولت و شخص رییس جمهور نیز عزم جدی برای این امر دارند.

دهقان که در آیین امضای تفاهم‌نامه ارتقای همکاری وزارت اقتصاد و "شورای توسعه سواحل مکران" در محل این وزارتخانه سخن می‌گفت، شکل‌گیری یک عزم واحد و جدی نزد دستگاه‌های اجرایی کشور برای توسعه این منطقه را الزامی جدی در این ارتباط خواند و تصریح کرد: البته بدیهی است، برای انجام این وظیفه، اگر بخواهیم پشت جریان روتین اداری کشور، منتظر بمانیم، هیچ اتفاقی در این مناطق رخ نخواهد داد و پشت درهای اداری، زمین‌گیر خواهیم شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه فرصت برای توسعه سواحل مکران تنگ است چرا که رقبای منطقه‌ای ما دارند به شکل جدی، ظرفیت‌های موازی را فعال می‌کنند و کریدورهایی دارد اطراف ما شکل می‌گیرد که رقیب مزیت‌های کریدور جمهوری اسلامی در این سواحل هستند و قطعاً سرمایه‌پذیر شدن این مناطق را با مشکل مواجه خواهند کرد.

دهقان یکی از موتورهای محرک توسعه سواحل مکران را، حوزه بانک و بیمه به منظور تأمین سرمایه توسعه این مناطق خواند که می‌تواند حوزه‌های دیگری چون ارائه مشوق‌های گمرکی و ایجاد بهبود در فضای کسب و کار را نیز شامل شود که همگی در حیطه وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران تصریح کرد: در جلسه مشترک با وزارت اقتصاد و با لطف و همکاری این وزارتخانه، احساس می‌کنم زمینه، برای شروع و سرعت بخشیدن حرکت تاریخی در مسیر توسعه این سواحل و جبران عقب ماندگی‌ها بسیار مساعد است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی