شناسه خبر : 123108
تاریخ انتشار : 1401/10/21 15:02
اسماعیلی: هنرمندان خارجی برای جشنواره فجر به ایران می‌آیند

اسماعیلی: هنرمندان خارجی برای جشنواره فجر به ایران می‌آیند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که هنرمندان خارجی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر به ایران خواهند آمد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب آثار جشنواره فیلم فجر در حال انجام است. آثار پس از انتخاب به مرحله داوری خواهند رسید.

او افزود: انتخاب آثار در بخش بین‌ الملل این جشنواره به پایان رسیده است. آثار بسیار خوبی به جشنواره رسیده است.

وزیر ارشاد همچنین گفت: هنرمندان خوبی از کشورهای خارجی به جشنواره خواهند آمد. جشنواره در ۳۱ استان نیز برگزار خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: دستور دادم در شهرستان‌های غیر از مرکز استان نیز برگزاری این جشنواره پیش‌بینی شود. به مناطق محروم نیز نگاه ویژه‌ای داریم و به طور وسیع از سینمای سیار در روستاها و... استفاده خواهیم کرد.

او اظهار کرد: یک جنبه مهم جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره‌ای در دنیا مانند جشنواره فجر مردمی نیست. مردم در جشنواره حضور دارند و انتخاب می‌کنند.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ممنوع الخروجی برخی از بازیگران گفت: ممنوع الخروجی یک روند قضایی دارد و براساس پرونده‌های قضایی شکل گرفته است. ما در وزارت فرهنگ وظیفه خود می‌دانستیم تا از همه هنرمندانی که دچار مشکل شدند، حمایت و کارهایشان را پیگیری کنیم.

او ادامه داد: برخی ممنوع الخروجی‌ها ارتباطی به کارهای هنری آن‌ها ندارد؛ در اجتماعی شرکت کرده یا اینکه کار خلاف قانونی انجام داده است. نظام قضایی نیز طبق قانون برخورد می‌کند. اما با این وجود تلاش می‌کنیم، مشکلاتشان حل شود.

اسماعیلی خبر داد: تعداد بسیار زیادی که در این باره دچار مشکل شده بودند با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌شان حل شد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی