شناسه خبر : 122905
تاریخ انتشار : 1401/10/18 09:50
بودجه چنددوازدهم تصویب می‌شود

قالیباف در صحن مجلس:

بودجه چنددوازدهم تصویب می‌شود

رئیس مجلس گفت: اگر بودجه بعد از 15 آذر ماه به مجلس ارسال شود باید سه دوازدهم نیز ضمیمه آن باشد. از سوی دیگر جداول بودجه نیز باید همگام با آن باشد.

نورنیوز - گروه سیاست: حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: نزدیک به دو هفته است که دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده است، اما از آنجا که دولت برنامه هفتم توسعه را هنوز ارائه نکرده، هیئت رئیسه لایحه بودجه را نگه داشته تا دولت برنامه هفتم را تکمیل کند.

وی بیان کرد: بر این اساس، ما دو هفته از رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده عقب افتاده‌ایم و با ادامه روند با مشکل روبرو خواهیم شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، گفت: ما نمی‌توانیم مجلس شورای اسلامی را سلیقه‌ای اداره کنیم. تعامل به این معنا نیست که ما پا روی قانون بگذاریم. ماده ۱۸۰ آئین‌نامه دقیقاً مشخص کرده که چگونه باید روند بررسی برنامه پنج ساله در مجلس شورای اسلامی انجام شود و ما نمی‌توانیم بودجه‌ای تصویب کنیم که قانون برنامه نداشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده ۱۸۴ نیز گفته شده که اگر بودجه بعد از ۱۵ آذر ماه به مجلس شورای اسلامی آمد، باید سه دوازدهم نیز ضمیمه آن باشد. از سوی دیگر جداول بودجه نیز باید همگام با آن باشد اما هنوز جداول بودجه هم نیامده است.

قالیباف گفت: ما اجازه تمدید برنامه ششم توسعه را نداریم و بر اساس توافق صورت گرفته قرار شده دولت به سرعت در دی ماه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند و از آنجا که از ۱۵ آذر ماه نیز گذشته است، بودجه چنددوازدهم ضمیمه لایحه بودجه شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز با سرعت ابتدا برنامه هفتم توسعه را بررسی می‌کند و اگر به بودجه نرسیدیم، بر اساس ماده ۱۸۴ بودجه چنددوازدهم به تصویب می‌رسد. تکلیف مجلس برای رسیدگی به برنامه و بودجه مشخص است و ما نمی‌توانیم خلاف آئین‌نامه کاری انجام دهیم، از دوستان نیز خواهش می‌کنم که نظرات شخصی خود را به عنوان نظرات مجلس در مصاحبه‌ها اعلام نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه ششم توسعه یک بار و برای یک سال تمدید شده است و ما اجازه نداریم که مجدداً برنامه را تمدید کنیم.

 


مهر
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی