شناسه خبر : 122762
تاریخ انتشار : 1401/10/14 21:13
سخنگوی دولت: دشمنان در آشوب‌های اخیر از داعش رسانه‌ای استفاده کردند

سخنگوی دولت: دشمنان در آشوب‌های اخیر از داعش رسانه‌ای استفاده کردند

سخنگوی دولت اغتشاشات اخیر را امتداد تحریم و دشمنی‌های 43 سال قبل دانست و گفت: دشمنان در این آشوب‌ها از مدل رسانه‌ای داعش بهره بردند، اما پروژه آن‌ها شکست خورد.

نورنیوز - گروه سیاست: علی بهادری جهرمی در نشستی با جمعی از علما، استادان، نخبگان و فعالان رسانه‌ای جهان اسلام به مناسبت شرکت در اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: حضور پرشکوه مردم و ابراز عشق در این مراسم نشانه اوج دلدادگی و پیوند قلبی مردم با قهرمانان آزادی و مبارزه با تروریسم است و این عشق روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

او افزود: شهید سلیمانی نه‌تنها در دوران حیات خود محور وحدت و اجتماع اندیشمندان و ملت‌های منطقه برای مقاومت دربرابر تروریسم و اشغالگری بود، بلکه امروز و پس از شهادت نیز همین جایگاه را دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این نمونه سخن خداوند است که می‌فرماید شهدا زنده هستند و ما می‌بینیم که مسیرشان ادامه دارد و نقش‌آفرینی که در دوران حیات مادی‌شان داشتند، امروز همچنان پابرجاست و این به برکت اخلاص در راه خداست.

بهادری جهرمی درباره اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: دشمنی نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران جدید و تمام‌شدنی نیست و ملت ایران به مواجهه با توطئه‌های دشمن در مسیر پیشرفت خود عادت کرده و اغتشاشات اخیر در امتداد دشمنی ۴۳ساله و تهاجم نظامی، فرهنگی، رسانه‌ای و شدیدترین تحریم‌های ظالمانه اقتصادی بوده است.

او با اشاره به فعالیت سرویس‌های جاسوسی و امنیتی بیگانه در حوادث اخیر و بازداشت تعدادی از عوامل آن‌ها از سوی وزارت اطلاعات گفت: طی سه ماه گذشته و بعد از اینکه دشمنان از روش‌های گذشته ناامید شدند، به یک جنگ ترکیبی و همه‌جانبه روی آوردند و همه نظام سلطه به‌منظور آشوب‌آفرینی و ناامنی با هم علیه ملت ایران متحد شدند که اهداف و نشانه‌های آن به‌طور کامل برای ما روشن و واضح است.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن‌ها با تمام توان و ابزار رسانه‌ای به کمک همراهان خارجی و نوکران داخلی تلاش کردند مانعی در مسیر رشد و پیشرفت کشور ایجاد کنند، اما ناکام ماندند.

بهادری جهرمی با اشاره به حمایت‌های گسترده مالی و پشتیبانی‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی از عناصر مطرود و منفور ملت ایران تأکید کرد: توسل آمریکایی‌ها و غربی‌ها به فرزند دیکتاتور مخلوع ایران، گروهک تروریستی منافقان، گروه‌های خشن تجزیه‌طلب و بعضی عناصر نفرت‌افکن و منفور نشانه اوج حقارت و درماندگی آنهاست.

او با تأکید بر شکست پروژه آشوب‌آفرینی دشمن افزود: حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشورمان داریم، اما دشمنان در این روزها نتوانستند کار و تلاش علمی در دانشگاه‌ها و مدارس ما را تعطیل کنند. در همان ماه ابتدایی ناآرامی‌ها، حدود چهار میلیون از هم‌میهنان ما در سفر اربعین در کربلا و پنج میلیون نفر در سفر زیارتی مشهد در ایام شهادت امام رضا (ع) بودند.

سخنگوی دولت گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام اخیر با مجموع تمام آنچه که دشمنان به‌دنبال پیاده‌سازی آن در خیابان‌ها بودند، حتی قابل مقایسه نیست.

بهادری جهرمی تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که سوال، انتقاد یا اعتراض دارند همه فرزندان این کشور هستند و ما به سخنان تک‌تک آنها توجه می‌کنیم و وظیفه ما پاسخگویی و روشنگری و حل مشکلات کشور است، اما نگران آینده کشورمان نیستیم. زیرا آینده ایران با همت همین جوانان روشن‌تر و امیدبخش‌تر است.

او با اشاره به بعضی توفیقات علمی و صنعتی کشور در سه ماهه اخیر افزود: در همین سه ماه اخیر ده‌ها پیشرفت و توفیق با همت نخبگان و جوانان متعهد ایران در حوزه‌های مختلف ازجمله در زمینه‌های فضایی، موشکی، داروسازی، پزشکی و صنعتی به‌دست آمد که نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی کشور است. برای نمونه، در همین مدت ما جزو چند کشور محدود جهان شدیم که فناوری ژن‌درمانی برای درمان سرطان خون را دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در روزهای اخیر مطابق کلام حاج قاسم فرصت نهفته در دل تهدیدها برای ایران اسلامی کارساز شد، تصریح کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی، رژیم بعث با حمایت بسیاری از کشورهای جهان به ما ضرباتی زد، ولی نتیجه تمام تلاش‌های آنها، اقتدار نظامی امروز ایران است که موجب هراس دشمنان شده است. به همان گونه تلاش‌های آنها در سه ماه اخیر برای ناآرام کردن کشورمان نیز با پی بردن و اصلاح ضعف‌هایی که در این روزها بیشتر برایمان آشکار شد، موجب موفقیت‌های کشورمان در آینده می‌شود.

بهادری جهرمی تأکید کرد: امروز دشمنان با تمام توان به میدان رویارویی با ملت ایران آمدند و نتوانستند سه ماه بیشتر درگیری ایجاد کنند. آنها برای کشور ما از مدل رسانه‌ای داعش بهره بردند. در آن مدل یک اقدام ضدامنیتی خشن و پروپاگاندای رسانه‌ای گسترده روی آن علیه کشور ما انجام می‌شد و تلاش کردند از هیاهوی گسترده رسانه‌ای در کف خیابان به نتیجه برسند که شکست خوردند.

در ابتدای این جلسه، نمایندگانی از کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، مصر، افغانستان، تاجیکستان، روسیه، ایتالیا و بوسنی و هرزگوین به بیان دیدگاه‌های خود درباره مقاومت، آینده جهان اسلام، مسائل و روابط با ایران پرداختند و از جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه قدردانی کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی