شناسه خبر : 122705
تاریخ انتشار : 1401/10/13 18:22
دارو در انگلیس کمیاب شد

با شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا؛

دارو در انگلیس کمیاب شد

شمار فزاینده‌ای از داروخانه‌های انگلیس نسبت به کمبود شدید داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک خبر می‌دهند و این مشکل محدود به یک نوع دارو نیست.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: نظام درمان انگلیس به دلیل اعتصاب گسترده کارکنان حوزه بهداشت تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری به مرحله ورشکستگی نزدیک شده است، بسیاری از بیماران به خود درمانی متوسل شده و تا حد ممکن از مراجعه به پزشک و تحمل انتظارهای طولانی اجتناب می‌کنند.

این درحالیست که شمار فزاینده‌ای از داروخانه‌ها نسبت به کمبود شدید داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک خبر می‌دهند. لیلا هن‌بک رئیس انجمن داروخانه‌های انگلیس به نشریه دیلی‌میل گفت که این مشکل محدود به یک نوع دارو نیست.

وی وضع موجود را یک کابوس توصیف کرد و گفت: داروسازان نمی توانند برخی از رایج ترین داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا را تهیه کنند و عکس هایی از خالی بودن قفسه ها را برای من ارسال می کنند.

او با بیان اینکه مردم نمی‌توانند نوبت پزشک عمومی بگیرند و دائم به آنها توصیه می شود که مراقب خود باشند تا به سازمان ملی خدمات بهداشت فشار نیاورند افزود: اما طیف وسیعی از داروهای سرماخوردگی از جمله «لمسیپ» و «پرستار روز و شب» در دسترس نیست و «باید به بیماران بگوییم که نمی توانیم آنها را تامین کنیم.»

هن‌بک با بیان اینکه وزارت بهداشت انگلیس کمبود داروی سرماخوردگی را انکار می‌کند، افزود که هر سال به محض شیوع آنفلوانزا و افزایش تقاضا برای تهیه دارو، داروخانه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی