شناسه خبر : 122681
تاریخ انتشار : 1401/10/13 13:59
خرید گندم 60 درصد افزایش یافت

بهادری جهرمی:

خرید گندم 60 درصد افزایش یافت

سخنگوی دولت بیان کرد: تمام مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد و خرید گندم 60 درصد افزایش پیدا کرد. صادرات آبزیان 68 درصد رشد داشته و تولید آن نیز 22 درصد رشد داشته است.

نورنیوز - گروه سیاست: علی بهادری جهرمی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه امروز سومین سالگرد شهادت «حاج قاسم سلیمانی» است،گفت: روز مقاومت و روزی که همه ایرانیان بزرگی و مردانگی مردی که قلبش برای همه ایرانیان می‌تپید و الگویی برای مودت همه ایران بود را گرامی می‌دارند.

وی افزود: یاد و خاطره این شهید و شهدای مقاومت و سایر شهدای منطقه همیشه زنده خواهد بود و ان شاءالله ما در حوزه حکمرانی از ایشان الگوگیری کنیم.

عرضه ارز در سامانه نیما به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسید

سخنگوی دولت با اشاره به بخشی از دستاوردهای دولت در فصل پاییز،گفت: در این فصل، عرضه ارز در سامانه نیما به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در بازه زمانی گذشته این میزان ۲۲ میلیارد دلار بوده است و ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی افزود: تقریبا سه‌برابر تقاضای ارز، عرضه ارز داشته‌ایم و نشان می‌دهد که کفاف مخارج ارزی را داریم. همچنین با اجرای قانون جدید درباره چک شاهد وصول ۹۳ درصدی چک‌ها هستیم.

وی گفت: گازهای مشعل که یکی از منابع آلودگی هوا بودند شاهد کاهش ٣٠ درصد آلودگی آن‌ها بودیم که در گذر زمان آثار زیست‌محیطی را خواهیم دید.

سخنگوی دولت درباره طرح آبرسانی سنندج در پاییز،افزود: این اقدام جهادی در دولت برای رفع تنش‌های آبی مرحله به مرحله آثار خود را در کشور به جا می‌گذارد.

بهادری جهرمی پیرامون کنترل نرخ رشد نقدینگی،تاکید کرد: در پاییز نرخ رشد سه و چهار دهم درصدی را نشان می‌دهد که بیانگر کنترل این مسیر است.

وی همچنین با بیان اینکه در شب یلدای امسال شاهد خبر خوشحال کننده پرداخت بخشی از سود سهام عدالت بودیم و تقریباً نیمی از سود این سهام پرداخت شد،افزود: صادرات محصولات صنعتی کشور نیز به نسبت مدت مشابه شاهد افزایش ۲۰ درصدی است. ترانزیت کالا هم ۲۲ درصد رشد داشته است.

خرید گندم ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد

سخنگوی دولت بیان کرد: تمام مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد و خرید گندم ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. صادرات آبزیان ۶۸ درصد رشد داشته و تولید آن نیز ۲۲ درصد رشد داشته است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: راه آهن زاهدان-خاش نیز در این فصل افتتاح شد. با رونمایی از تلسکوپ بزرگی که در کشور ساخته شد ایران به ده کشور دارای این توان پیوست.

تجربه ۱۳ روز بدون فوتی کرونا در آذرماه

وی با بیان اینکه توانستیم به درمان سرطان خون دست پیدا کنیم و در آذر ماه توانستیم ۱۳ روز بدون فوتی کرونا را تجربه کنیم،افزود: دولت موفق شده است ۹۰ درصد دستگاه‌های دولتی را به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل کند. همزمان نیز اقداماتی برای توسعه شبکه ملی ارتباطات رخ داده است که به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده است.

 سخنگوی دولت تصریح کرد: در پاییز ماه تست موفق عملکرد بلوک انتقال مداری سامان را داشتیم که ایران را به لبه سطح عام دانش فضایی رسانده است.

بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری دومین جلسه هیئت دولت با استانداران،گفت:  طرح اجرای نهضت ملی مسکن و سرعت‌بخشی به آن یکی از محورهای اصلی این جلسه بود و برنامه دولت این است که به صورت فصلی این جلسات را داشته باشد تا موضوعات مهم محلی در سطح ملی پیگیری شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت سیزدهم به تناوب برگذار نمی‌شود،گفت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تا امروز ۴ جلسه داشته و آخرین جلسه آن مهر ماه امسال برگزار شده است. البته طبیعتاً فعالیت ستاد محدود به برگزاری صرف جلسات نیست. حذف امضاهای طلایی با الکترونیکی کردن صدور مجوزهای کسب و کارها یکی از اقدامات اساسی در جهت کاهش مفاسد اقتصادی بود.

سخنگوی دولت افزود انتشار لیست بدهکاران بانکی، صدور دستگاه‌های کارت خوان و انتشار صورت‌های مالیاتی قریب به ۸۰ شرکت و شفافیت سازی های عملکردی در حوزه مبارزه با فساد صورت گرفته است و چهار جلسه‌ای هم که برگزار شده برای پیگیری موضوعات خاص بوده است.

بهادری جهرمی همچنین پیرامون نقدهای مراجع تقلید نسبت به عملکرد دولت و برنامه دولت برای رفع دغدغه‌ها، افزود: رهنمودهای مراجع تقلید همیشه برای نهادهای مختلف قابل استفاده بوده است و این دولت نیز جهت حرکت خود را عمل به این نکات ارزشمند می‌دانند و آن را سر لوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مواردی که در دیدار اخیر رئیس مجلس با مراجع مطرح شد قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد،تاکید کرد: برای نمونه حل مسأله بحران سلامت یکی از دغدغه‌های روز مردم بود که با اولویت دهی مردم و همراهی مراجع مدیریت شد و به سامان رسید.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی