شناسه خبر : 122487
تاریخ انتشار : 1401/10/09 15:44
اجرای موفقیت‌آمیز «شناسایی و انهدام اهداف» توسط پهپادهای مختلف در رزمایش ارتش

در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

اجرای موفقیت‌آمیز «شناسایی و انهدام اهداف» توسط پهپادهای مختلف در رزمایش ارتش

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پهپادهای مهاجر 6، ابابیل 3 نوین و آرش توانستند، تحرکات نیروهای دشمن را رصد کرده و اهداف مدنظر را منهدم کنند.

نورنیوز - گروه امنیتی و دفاعی: امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پهپادهای مهاجر ۶، ابابیل ۳ نوین و آرش توانستند با پرواز بر فراز منطقه عمومی رزمایش، تحرکات نیروهای دشمن را رصد کرده و اهداف مدنظر را منهدم کنند.

وی افزود: پهپاد مهاجر ۶ با برد ۲ هزار کیلومتری در رده پهپادهای تاکتیکی و رزمی قرار می‌گیرد و قابلیت به کارگیری در انواع مأموریت‌های نظامی و غیرنظامی را دارد. این پهپاد قادر است تا ۴۰ کیلوگرم تسلیحات را زیر بال‌های خود حمل کند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش تاکید کرد: در این پرنده هدایت‌پذیر از فواصل دور، قابلیت نصب و استفاده از موشک‌های هدایت لیزری، بمب‌های هدایت‌شونده و سقوط آزاد ایجاد شده است.

پهپاد انهدامی آرش نیروی زمینی ارتش در یک عملیات سریع و دقیق با طی مسافت طولانی از مبدأ نقطه تعیین شده را هدف قرار داد.

گفتنی است «ابابیل ۳» نوین با افزایش سرعت و سقف پروازی بیش از ۱۵ هزار پا قادر است مأموریت‌های مراقبت، شناسایی و جنگ الکترونیک را با مداومت پروازی مناسب در عمق عملیاتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر انجام دهد.

پهپاد انهدامی آرش با برد ۲ هزار کیلومتری توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده و مجهز به جستجوگر فروسرخ و الکترواپتیکی است که قابلیت‌های مضاعفی را به این پرنده می‌دهد. این پهپاد با جستجوگرهای متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی