شناسه خبر : 122434
تاریخ انتشار : 1401/10/07 22:23
تولیدات کیفی گروه صنعتی ایران خودرو 50 درصد افزایش یافت

مدیرعامل ایران خودرو:

تولیدات کیفی گروه صنعتی ایران خودرو 50 درصد افزایش یافت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: میزان عرضه و تحویل خودرو نسبت به سال قبل حدود 40 درصد افزایش یافته است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: «مهدی خطیبی» چهارشنبه شب در حاشیه گشایش نمایشگاه خودور و قطعات وابسته در نمایشگاه بین‌المللی اراک در جمع خبرنگاران افزود: پروژه تولید کامل ایران خودرو به تنهایی ۲۵ درصد ارتقای کیفیت برای محصولات به همراه داشته و حدود ۸۰ درصد از ۲۷۹ پروژه ارتقای کیفی تعریف شده در این صنعت، اجرا شده است.

وی بیان کرد: بحث افزایش ارتقای کیفی تولیدات ایران خودرو، آرام آرام برای مشتریان محسوس می‌شود.

مدیرعامل ایران گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: امسال اتفاق مهمی در صنعت خودروسازی رخ داد و این گروه برای همیشه با خودروهای ناقص خداحافظی کرد، خودروهای ناقص دهه‌های اخیر صنعت خودرو را آزار می‌داد و از ابتدای خردادماه امسال ۱۰۰ درصد تولیدات ایران خودرو تولید کامل است.

خطیبی اظهار داشت: برنامه تولید گروه صنعتی ایران خودرو تا پایان سال، حدود ۷۵۰ هزار دستگاه هدفگذاری شده است که امید است بخش زیادی از آن محقق شود و از ابتدای امسال تا صبح امروز (چهارشنبه) بالغ بر ۴۷۰ هزار دستگاه تولید شده و این به معنی آن است که تولیدات ۱۴۹ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه قبل بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان عرضه و تحویل به بازار هم مقدار قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته و حدود ۴۰ درصد تحویل بیشتر شده است.

مدیرعامل ایران گروه صنعتی ایران خودرو افزود: اردیبهشت‌ماه امسال قولی داده شد که هرماه یک رونمایی و یا یک اتفاق جدید در گروه صنعتی ایران خودرو رخ دهد، که هایما ۸ اس، وانت آریسون ۲، کشنده اس ۵، کامیونت آترین، اتوبوس برقی و تارای برقی از جمله محصولاتی است که رونمایی شد و برای مردادماه سال آتی شاهد ورود ۲ محصول کاملا جدید خواهیم بود.

خطیبی بیان کرد: از ابتدای خردادماه امسال، تولید ناقص در ایران خودرو صورت نگرفته و این فرصت داده شد که خودروهای ناقص گذشته جمع‌آوری شود و تعداد خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌های گروه صنعتی ایران خودرو صفر مطلق است و این درحالی است که پارسال در این موقع، حدود ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص وجود داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور است و بیش از ۱۱۰ قطعه‌ساز بزرگ در این خطه مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل ایران گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: حدود ۱۱ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت خودروی کشور در استان مرکزی تولید می‌شود و محصولاتی که در این استان تولید می‌شود از باکیفیت‌ترین اقلام تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو است.

نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته تا نهم دی‌ماه جاری با حضور ۵۰ شرکت بزرگ در حوزه خودرو و قطعات از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و مرکزی، در نمایشگاه بین‌المللی اراک برپا است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی