شناسه خبر : 122362
تاریخ انتشار : 1401/10/06 18:51
قیمت‌سازی‌ کاذب دلالان ارز در ‌کانال‌های تلگرامی طی روزهای تعطیل

قیمت‌سازی‌ کاذب دلالان ارز در ‌کانال‌های تلگرامی طی روزهای تعطیل

طی ساعات گذشته و در حالی که تمامی بازارهای کشور به دلیل ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تعطیلی کامل به سر می‌برند، برخی کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی از عبور نرخ دلار از مرز 42 هزار تومان در بازار خبر دادند. موضوعی که بار دیگر، قیمت‌سازی دروغین این کانال‌ها از نرخ ارز را به وضوح آشکار می‌کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی امروز سه‌شنبه در روز تعطیل هم به قیمت‌سازی های کاذب خود در کانال‌های تلگرامی ادامه می‌دهند حال آنکه طبق قانون هرگونه معاملات فردایی ارز و طلا جرم است.

حباب ارز طی روزهای گذشته و بعد از اقدامات مجرمانه دلالان ارزی در کانال‌های تلگرامی و اتاق‌های معاملاتی فردایی افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان با ترکیدن حباب ارزی و اقدامات قضایی روزهای آینده دستگاه قضا، بسیاری از فعالان غیرقانونی بازار ارز و دلالان، نقره داغ می‌شوند.

ضابطان قضایی با گروه‌های فعالان ارزی اتاق‌های معاملاتی فردایی برخورد کردند

رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز از برخورد ضابطان قضایی با سه گروه از فعالان ارزی تحت عنوان اخلال گران بازار ارز خبر داد.

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری متقابل قوه قضائیه، مرکز اطلاعات مالی و ضابطان دادگستری در اجرای تکالیف و قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم درباره آنچه برخورد با اخلال گران ارزی خوانده می شود گفت: حسب درخواست های مجریان دستگاه قضایی با سه گروه تحت این عنوان برخورد می کند.

شناسایی و مسدودسازی ۲۳۰۰ حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی

وزارت اطلاعات نیز چند پیش همزمان با افزایش اقدامات سودجویانه برخی شبکه‌های دلالی در افزایش کاذب تقاضا در بازار ارز و ایجاد جو ملتهب اقتصادی در چند روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اقدامات اطلاعاتی خود ضمن شناسایی فعالان غیرمجاز بازار ارز، حساب بانکی بیش از ۲۳۰۰ نفر از این افراد را مسدود و پیگیری قضایی اعمال مجرمانه آنها را در دستور کار قرار داده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این افراد برخلاف مقررات و ضوابط اعلامی، اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز در بازار غیررسمی و یا معاملات فردایی نموده و از این طریق موجب اخلال در نظام ارزی کشور شده‌اند.

۸۸ نفر از دلالان ارز دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ هم اخیرا اعلام کرد: ۸۸ نفر از اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی در یک ماه اخیر شناسایی و دستگیری شدند.

به گفته سرهنگ بهرامی، ۱۱ میلیون واحد انواع ارز به صورت فیزیکی از این شبکه اخلالگران اقتصادی کشف و ضبط شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی