شناسه خبر : 122223
تاریخ انتشار : 1401/10/04 11:05
زلنسکی: منتظر معجزه نخواهیم بود

زلنسکی: منتظر معجزه نخواهیم بود

رئیس جمهور اوکراین گفت: ما (در جنگ) منتظر معجزه نخواهیم بود بلکه خودمان معجزه می‌سازیم.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: زلنسکی شنبه شب در پیامی عید کریسمس را به مسیحیان تبریک گفت و افزود، (در جنگ) تسلیم نخواهیم شد.

رئیس جمهور اوکراین با تأکید بر تعهدش برای آزاد کردن اسرای جنگی اوکراین (از دست روسیه) گفت: بسیاری از اوکراینی‌ها کریسمس را در خارج از کشور یا در اسارت جشن می‌گیرند.

پیش از این اوکراین نیز همانند روسیه عید کریسمس را در ۷ ژانویه (۱۷ دی) جشن می‌گرفت در حالی که بیشتر کلیساهای ارتدکس و کاتولیک‌های رومی کریسمس را در ۲۵ دسامبر (۴دی) جشن می‌گیرند.

امسال کلیسای ارتدوکس اوکراین به مسیحیان اوکراین اجازه داده است تا کریسمس را در ۲۵ دسامبر (۴دی) جشن بگیرند تا بخشی از تلاش این کشور برای فاصله گرفتن از روسیه در بحبوحه جنگ میان دو کشور باشد.

ولادیمیر زلنسکی در سفر اخیر خود به آمریکا بسته کمک نظامی ۱.۸ میلیارد دلاری دیگری دریافت کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت، زمانی که روسیه در «عملیات نظامی ویژه» به اهداف خود دست یابد، جنگ در میز مذاکره پایان خواهد یافت.

او گفت که هیچ طرح صلح اوکراینی بدون در نظر گرفتن «واقعیت‌های امروزی که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت» موفق نخواهد بود. اشاره او به درخواست مسکو برای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه کرد و سایر دستاوردهای ارضی‌اش است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی