شناسه خبر : 122197
تاریخ انتشار : 1401/10/03 20:16
ژاپن بیمه تمام کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کند

ژاپن بیمه تمام کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کند

سه شرکت بیمه ژاپنی به بیمه کشتی‌ها برای جبران خسارت در تمامی آب‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین پایان خواهند داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: شرکت‌های بیمه توکیو مرین و نیچیدو فایر؛ سومپو ژاپن و میتسویی سامیتومو به دارندگان کشتی ها اطلاع داده‌اند که دیگر کشتی‌ها را در آب‌های روسیه بیمه نخواهد کرد.

براساس این گزارش، تصمیم شرکت‌های بیمه ژاپنی ۱۰ ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌های بیمه اتکایی از پوشش ریسک‌های مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین خودداری کردند.

ژاپن تایمز نوشته است که توقف صدور بیمه‌نامه کشتی‌ها حتی برای کشتی‌هایی که در منتهی‌الیه شرقی روسیه و بسیار دورتر از محل درگیری‌ها در مرز اوکراین هستند، کشتیرانی را برای برخی از شرکت‌ها بسیار خطرناک خواهد کرد.

روزنامه نیکی نوشته است که واردات LNG ژاپن از روسیه به واردات نفت و گاز از پروژه ساخالین-۲ به شدت از این موضوع متاثر خواهد شد. مجتمع نفت و گاز جزیره ساخالین که بخشی از آن متعلق به گاز پروم و بخش دیگری متعلق به شرکت‌های ژاپنی است، ۹ درصد از گاز مایع مورد نیاز ژاپن را تامین می‌کند.

با این حال، سه شرکت یاد شده بیمه ژاپن قصد دارند بعد از تعطیلات آغاز سال نو میلادی، مذاکره با شرکت‌های بیمه اتکایی در زمینه پوشش اتکایی واردات انرژی از روسیه را از سر بگیرند.

در ماه فوریه امسال، بازار بیمه دریایی در لندن، آب‌های نزدیک به مرزهای دریای سیاه و دریای آزوف را به فهرست مناطق با ریسک بالا اضافه کرده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی