شناسه خبر : 122181
تاریخ انتشار : 1401/10/03 15:23
کادر درمان انگلیس برای اعتصاب‌های بیشتر آماده می‌شوند

کادر درمان انگلیس برای اعتصاب‌های بیشتر آماده می‌شوند

کارکنان بخش سلامت انگلیس اعلام کردند که دور تازه‌ای از اعتصابات را در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط کاری نامناسب برای ژانویه 2023 برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: پرستاران و پیراپزشکان انگلیسی اعلام کردند که دور تازه‌ای از اعتصابات را در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط کاری نامناسبی که دولت نسبت به تداوم آن در سال ۲۰۲۳ مصر است، برای ژانویه پیش رو، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

بر این اساس، کالج سلطنتی پرستاری خبر داد که هزاران پرستار، در تاریخ های ۱۸ و ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳، اعتصاب گسترده‌ای را در اعتراض به دستمزد پایین خود برگزار می‌کنند.

علاوه بر این انتظار می‌رود پرستاران اتحادیه پرستاری اسکاتلند نیز پس از آنکه دولت این کشور هفته جاری با درخواست افزایش حقوق آنها موافقت نکرد، در سال جدید میلادی، اعتصاباتی را برگزار کنند.

همچنین رانندگان آمبولانس نیز که چند روز قبل اعتصاب گسترده‌ای را برگزار کرده بودند، قرار است در ۱۱ ژانویه سال جدید نیز در اعتصاب دیگری شرکت کنند.

هزاران راننده آمبولانس و اپراتورهای اورژانس در سراسر انگلیس و ولز روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعتصاب گسترده‌ای را برگزار کردند. در پی این اعتصابات گسترده روسای بیمارستان‌ها این اقدام را باعث به خطر افتادن جان بیماران می‌دانند.

رئیس اتحادیه GMB با اشاره به این اعتصابات گفت: دستمزد و حقوق کارکنان بخش درمان از سال ۲۰۱۰ به میزان ۱۷ درصد کاهش یافته در حالی که در همین مدت زمان درخواست‌ها برای دریافت خدمات اورژانس ۷۷ درصد افزایش یافته است.

در این بین، ارتش انگلیس خود را برای این اعتصاب گسترده آماده کرده بود. از بین نیروهای مسلح ارتش ۶۰۰ نفر به عنوان راننده آمبولانس و ۱۵۰ نفر دیگر به عنوان نیروی پشتیبانی در روزهای اعتصاب، به کار گرفته شدند.

استیو بارکلی وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفت: اتحادیه ها اعتصابات هماهنگی را در ماه ژانویه برای ایجاد اختلالی وسیع در زمانی که بیشترین فشار بر بخش بهداشت و درمان این کشور وجود دارد، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اعتصاب‌ها در بسیاری بخش‌های انگلیس از مدت‌ها قبل و در آستانه کریسمس آغاز شده و همچنان رو به گسترش است.

آمارهای رسمی در بریتانیا نشان می‌دهد که ۴۱۷ هزار روز کاری در ماه اکتبر سال جاری به‌دلیل اعتصاب، تعطیل شده و این یعنی ۴۱۷ هزار نفر در این ماه دست به اعتصاب زده‌اند، که این رقم از نوامبر سال ۲۰۱۱ بی‌سابقه بوده است. در حالی که اعتصاب بخش‌های مختلف در اعتراض به دریافت دستمزد بیشتر برای مواجهه با تورم همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد که از اختلالاتی که در پی این اعتصابات ایجاد شده بسیار ناامید است و تلاش می‌کند تا تصمیمی بلند مدت برای کشور و به نفع همه مردم اتخاذ  کند.

پیشتر نیز او در پارلمان خشم خود را به اتحادیه‌ها نشان داد و گفت: اگر رهبران اتحادیه‌ها سرسخت باقی بمانند، پس وظیفه من به‌عنوان نخست وزیر این است که از زندگی روزمره انگلیسی‌ها محافظت کنم. بنابراین دولت سوناک در حال تهیه پیش نویس قانونی است که اعتصاب‌ها را در شرکت‌های مهم سیستمی مانند راه آهن یا خدمات بهداشتی ممنوع می‌کند.

به این ترتیب در حالی که محافظه کاران انگلیس امیدوار بودند با روی کار آمدن ریشی سوناک بعد از ماه‌ها هرج و مرج و آشفتگی در دوران نخست وزیری جانسون و تراس، آرامشی حاصل شود، اما تردیدها درباره شایستگی سوناک همچنان در حال افزایش است.

"اس ار اف" سوئیس نیز در مطلبی به موضوع اعتصاب‌های گسترده در انگلیس پرداخته و نوشت: انگلیس در هرج و مرج اعتصاب‌ها فرو می‌رود؛ این روزها تقریباً هر روز در بریتانیا اعتصابی وجود دارد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی