شناسه خبر : 122079
تاریخ انتشار : 1401/09/30 15:36
آخرین وضعیت روند فرجام‌خواهی پرونده حمید نوری/آغاز دادگاه تجدیدنظر از 21 دی

آخرین وضعیت روند فرجام‌خواهی پرونده حمید نوری/آغاز دادگاه تجدیدنظر از 21 دی

مشاور حقوقی خانواده «حمید نوری» درباره آخرین وضعیت روند فرجام‌خواهی در پرونده این شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد، گفت: روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری از روز 21 دی سال جاری آغاز خواهد شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «هیبت‌الله نژندی‌منش» گفت: در ماه نوامبر اعتراض وکلای «حمید نوری» به اعمال صلاحیت جهانی توسط دادگاه بدوی صورت گرفت اما تاکنون دادگاه در این زمینه نظرات خود را اعلام نکرده است.  از ۱۱ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی تا ۶ بهمن) دو طرف پرونده، ادله خود را در نزد قضات تجدیدنظر مطرح می‌کنند.

مشاور حقوقی خانواده «حمید نوری» درباره مدت زمان روند فرجام خواهی پرونده مذکور، اظهار کرد: این روند تا زمان نهایی شدن پرونده تا آخر سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

نژندی‌منش درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وکلای «حمید نوری» در پرونده تجدید نظر گفت: وکلای فعلی نسبت به وکلای قبلی از تجربه و دانش بالاتری برخوردار هستند؛ این وکلا قبلا در پرونده‌های متضمن ابعاد حقوق بین‌المللی کار کردند. علاوه بر این یکی از وکلای کنونی «حمید نوری» وزیر اسبق دادگستری سوئد است.

«حمید نوری»، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

قوه قضائیه و دادستان کل کشور در مکاتبه با همتای سوئدی به فرایند رسیدگی و نقض حقوق قانونی آقای نوری معترض شده و همین اقدام هم از طریق معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه از طریق نهادهای حقوق بشری به عمل آمده است.


مرکز رسانه قوه قضائیه
کلید واژگان
ایرانسوئدحمید نوری
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی