شناسه خبر : 121960
تاریخ انتشار : 1401/09/28 18:40
لوکاشنکو: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نخواهیم کرد

لوکاشنکو: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار امروز خود با پوتین تأکید کرد: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نخواهیم کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در کاخ استقلال واقع در شهر مینسک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، رئیس‌جمهور بلاروس در این دیدار گفت: علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه ما در تلاش برای تقویت روابط با روسیه هستیم. اشتباهاتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را تکرار نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم حیاتی در مورد انسجام نزدیک‌تر روسیه و بلاروس بار دیگر به تمام جهان نشان می‌دهد که فقط با یکدیگر می‌توانیم بر هر بیماری همه گیر، بحران یا تحریم غلبه کنیم.

از سوی دیگر، در این دیدار، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت: بلاروس شریک ما در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد است. به حدود ۳۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان دو کشور رسیده‌ایم و تا پایان سال به ۴۰ میلیارد دلار خواهیم رسید.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: همکاری در زمینه توسعه فناوری پیشرفته بسیار مهم است. بلاروس متحد ما به معنای واقعی کلمه است. اولویت ما توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

شبکه تلویزیونی روسیه- ۱ ساعاتی پیش اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم اکنون وارد فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس شد.

بر اساس اعلام این رسانه، قرار بود رئیس‌جمهور روسیه در مینسک با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود در خصوص موضوعات مرتبط با نیروهای مسلح دو کشور دیدار و رایزنی داشته باشد.

«الکساندر لوکاشنکو» در فرودگاه مینسک از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود استقبال کرد ، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قرار است در مینسک (پایتخت بلاروس) در مراسمی که در آن جوایز دولتی اهدا خواهد شد، شرکت کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی