شناسه خبر : 121932
تاریخ انتشار : 1401/09/27 21:38
آرژانتین آواز خروس ها را ساکت کرد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

آرژانتین آواز خروس ها را ساکت کرد

سرانجام جام قهرمانی این دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتبال به تیم ملی آرژانتین رسید.

نورنیوز - گروه ورزش:

فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بیست‌و‌دومین دوره از این رقابت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه لوسیل آغاز شد که این بازی در وقت‌های قانونی ۹۰ دقیقه به تساوی دو بر دو رسید اما در وقت‌های اضافه آرژانتین توانست ابتدا با نتیجه ۳ بر ۲ جلو بیفتد اما در دقیقه ۱۱۱ اعلام پنالتی به سود فرانسه باعث شد باز هم بازی به تساوی برسد و کار به ضربات پنالتی بکشد که در نهایت این تیم آرژانتین بود که توانست در ضربات پنالتی برنده باشد. 

 ضربات پنالتی تیم ملی فرانسه توسط امباپه، موآنی به گل تبدیل شد اما  ضربات کومان و شوآمنی تبدیل به گل نشد. 

 ضربات پنالتی آرژانتین توسط مسی، دیبالا، پارادس و مونتیل تبدیل به گل شد. 

گل های تیم قهرمان را مسی  یک‌بار از روی نقطه پنالتی و یک بار در وقت‌های اضافه و دی ماریا به ثمر رساندند. دو گل تیم فرانسه که منجر به کامبک این تیم در وقت‌های قانونی شد توسط امباپه به ثمر رسید. گل اول خروس‌ها از  روی نقطه پنالتی بود. 
در وقت‌های اضافه هم گل سوم فرانسه از روی نقطه پنالتی توسط امباپه به ثمر رسید. 

فینال جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایطی در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که نمایش خیره‌کننده آرژانتین در نیمه اول آواز خروس‌ها را که قدرتمندانه به فینال رسیده بودند را خاموش کرد اما در نیمه دوم فرانسوی‌ها بودند که توانستند به بازی برگردند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. 

امباپه با نمایشی خیره‌کننده جزو ۵ بازیکنی است که توانسته در فینال جام جهانی هت تریک کند. پیش از او جف هرست،زین‌الدین زیدان، پله، واوا در فینال جام جهانی سه گل به ثمر رسانده‌اند. 

آرژانتین که تاکنون با مسی موفق به قهرمانی جام جهانی نشده بود این بار فراتر از انتظار ظاهر شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

لیونل مسی که با گلزنی در بازی امشب به بازیکنی تبدیل شد که در تمام مراحل جام جهانی موفق به گلزنی شده به رؤیای خود رسید و با تیم ملی کسورش قهرمان جام جهانی شد.

ستاره فوتبال جهان با این قهرمانی به اوج فوتبال رسید و نامش را جاودانه‌تر از گذشته در تاریخ به ثبت رساند.


آنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی