شناسه خبر : 120840
تاریخ انتشار : 1401/09/26 13:56
ارتش صهیونیستی؛ ارتشِ نصف ملت!

نورنیوز بررسی کرد؛

ارتش صهیونیستی؛ ارتشِ نصف ملت!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته؛ کاهش 52 درصدی تقاضا برای پیوستن به ارتش و سرپیچی 7درصدی جوانان از خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی، خطرناک‍‌ترین بمب امنیتی و اجتماعی در اسرائیل است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «بنی‌گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کاهش شدید تقاضا برای پیوستن به ارتش را یکی از مهمترین چالش‌های پیشِ روی این رژیم عنوان کرده است.

او اسرائیل را کشوری کوچک با چالش‌های بزرگ دانسته و کاهش ۵۲ درصدی تقاضا برای پیوستن به ارتش و سرپیچی ۷درصدی جوانان از خدمت سربازی در ارتش را «خطرناک‌ترین بمب امنیتی و اجتماعی» در اسراءیل ذکر کرده است.

این مقام صهیونیستی «بر هم خوردن قرارداد اجتماعی میان نظام و شهروندان» را بسیار نگران‌کننده ذکر کرده و افزوده است: ارتش تاکنون ارتشِ تمام ملت بوده اما با این تحولات به «ارتشِ نصف ملت» تبدیل شده است!

خدمت در ارتش و حضور در جنگ‌های خطرناک همواره از مهمترین شاخص‌ها و الزامات رشد سیاسی و اجتماعی افراد در رژیم صهیونیستی بوده است.

شکل‌گیری این شرایط که به گفته بنی‌گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به معنی «برهم خوردن قرارداد اجتماعی میان نظام و شهروندان» است، تبعات غیر قابل پیش‌بینی در آینده نظام سیاسی در این رژیم خواهد داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی