شناسه خبر : 120753
تاریخ انتشار : 1401/09/24 17:14
سایه رسوایی مالی جدید جام جهانی قطر بر اعتبار پارلمان اروپا

سایه رسوایی مالی جدید جام جهانی قطر بر اعتبار پارلمان اروپا

اجلاس عادی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی برگزار می‌شود که رسوایی مالی در پارلمان اروپا و آشکار شدن نقش احتمالی قطر و مراکش در پرداخت رشوه به اعضای این پارلمان، بر گردهمایی آن‌ها سایه افکنده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: اجلاس عادی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی برگزار می‌شود که رسوایی مالی در پارلمان اروپا و آشکار شدن نقش احتمالی قطر و مراکش در پرداخت رشوه به اعضای این پارلمان، بر گردهمایی آن‌ها سایه افکنده است.

رد پای قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در رسوایی فساد مالی پارلمان اروپا دیده می‌شود، پرونده‌ای که «اوا کایلی»، معاون برکنار شده رئیس پارلمان اروپا را درگیر کرد.

اوا کایلی، معاون برکنار شده رئیس پارلمان اروپا و مدافع سرشناس قطر و ۳ نفر دیگر در بلژیک در چارچوب تحقیقات گسترده پلیس در مورد رشوه‌هایی که رد پای قطر در آن دیده می‌شود، بازداشت شدند.

اتحادیه اروپا در چند روز گذشته درگیر یکی از بزرگترین رسوایی‌های مالی در دهه‌های اخیر است. در حالی که این رسوایی بروکسل را به لرزه درآورده، خبرهای این روز‌ها برای برخی که شناخت خوبی از نهاد‌های اروپایی، به ویژه پارلمان اروپا دارند، چندان تازگی نداشته و عجیب به نظر نمی‌رسد.

نیکلاس آیوسا (Nicholas Aiossa) معاون بخش شفافیت بین‌المللی اتحادیه اروپا که یک نهاد مباره با فساد در این اتحادیه است، می‌گوید: پارلمان اروپا سال‌ها با یک رویکرد "معافیت از مجازات" پیش رفته است. به طوریکه هیچ نظارت یا عواقبی بر نحوه مصرف بودجه در اختیار اعضای پارلمان وجود ندارد و ما بار‌ها شاهد سوء استفاده از این مساله بوده‌ایم.

به اعتقاد این مقام اروپایی، فساد سازمان یافته در پارلمان اروپا تنها بخش کوچکی از مشوق‌هایی است که یک نماینده پارلمان را به هدفی مناسب برای آن‌هایی که به دنبال نفوذ در سیاست‌های اروپا هستند، تبدیل می‌کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی