شناسه خبر : 120731
تاریخ انتشار : 1401/09/24 12:25
بصیرت مردم بخش اعظم توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

رییس قوه قضاییه:

بصیرت مردم بخش اعظم توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را علیه کشور آغاز کرد که بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های آنها را خنثی نمود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان قضایی زنجان، افزود: دشمن بر مبنای محاسبات اشتباهی که از مردم ما داشت، یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را بر کشور ما تحمیل کرد و تصور داشت می‌تواند یک شرایط ضد امنیتی را ایجاد کند و حتی پس از آشوب و اغتشاش با اعمال یکسری فشارهای بیشتر در برخی استان‌ها مسائلی را به وجود آورد اما به‌واسطه بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های دشمن خنثی شد.

رئیس عدلیه بیان داشت: کماکان دشمن در حال تلاش است تا با عملیات روانی و اجماع سازی در مجامع بین‌المللی، علیه مردم و کشور ما اقدامات ایذایی انجام دهد بنابراین باید همچنان هوشیار و فعال در میدان حضور داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در کنار توجه و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید به رفع ضعف‌ها و نواقص مدیریتی خود نیز اهتمام داشته باشیم و ‌بدانیم که اگر ضعف‌ها روی هم انباشته شود و یک جایی سر باز کند، ممکن است علاجش سخت شود.

وی گفت: ما باید توجه کنیم که اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شده، این امر از کجا نشأت گرفته و درصدد رفع این مشکل برآییم تا اعتماد مردم‌ را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهادهای مؤثر نظام جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه، سپاه و بسیج، اظهار داشت: امروز، هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی مؤثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه توصیه‌هایی را خطاب به مسئولان دستگاه قضایی استان زنجان برای صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و همچنین تکریم ارباب‌رجوع مطرح کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به مقوله جابه‌جایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی، گفت: سپردن امور و مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی‌ از موضوعات بسیار مهم است و هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و شایسته‌تر در منصبی است جایگزین شود و جابه‌جایی مدیریتی صورت بگیرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه موضوع کاهش هفت درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری و محاکم استان زنجان را موضوع بسیار حائز اهمیت و درخور تقدیر دانست و بر تلاش‌های مقامات قضایی در همکاری با دولت و مجلس برای رفع مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی تأکید کرد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان طی سخنانی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد پلاک‌های اراضی استان زنجان رفع تداخل شده که این امر در کاهش آمار ورودی پرونده‌های این حوزه به مراجع قضایی استان بسیار مؤثر بوده است، گفت: در نتیجه اقداماتی که در سطح استان زنجان صورت گرفت میزان حفر چاه‌های غیرمجاز ۴۰ درصد کاهش یافت.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان دادگستری استان زنجان طی هشت ماه گذشته با بیش از ۱۲ هزار نفر ملاقات مردمی داشته‌اند.

همچنین در این نشست، نمایندگان کارکنان قضایی و اداری، سازمان‌های تابعه قضایی و شوراهای حل اختلاف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی