شناسه خبر : 120621
تاریخ انتشار : 1401/09/22 11:07
وزیر کشور: برنامه تحول جمعیت با عنوان «مسیر نجات» تدوین شد

در صحن علنی مجلس؛

وزیر کشور: برنامه تحول جمعیت با عنوان «مسیر نجات» تدوین شد

وزیر کشور با بیان اینکه دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده، طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزندآوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است، گفت:در استان‌های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است.

نورنیوز - گروه سیاست: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، «احمد وحیدی»، وزیر کشور در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: سیاست‌های کلی افزایش جمعیت سال ۹۵ ابلاغ شد و تا زمانی که قانون حمایت از جوانی جمعیت در مجلس یازدهم تصویب نشده بود، کاری در این زمینه انجام نشده بود.

او در تشریح اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای این قانون گفت: در همه استان‌ها قرارگاه‌های ستاد جوانی جمعیت راه افتاده است و بخش مهمی از وقت استانداران به صورت هفتگی به بررسی این موضوع اختصاص یافته‌، این ستادها در ۹۰ درصد شهرستان ها با محوریت فرمانداری‌ها نیز راه‌اندازی شده است.

وزیر کشور گفت: قرارگاه مردمی جمعیت با حضور نمایندگانی از فعالان مردمی خانواده و جمعیت راه‌اندازی شده است و سه نفر از فعالان مردمی در جلسات قرارگاه حضور می‌یابند.

او اظهار کرد: دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده، طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند‌آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است، یکی از اقدامات این برنامه تحول، تعیین وضعیت بحرانی جمعیت هر استان است، برخی استان ها در زمینه جمعیت وضعیت وخیمی دارند در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است. شماسنامه جمعیتی در این استان ها ایجاد شده است.

وحیدی با تأکید بر لزوم طراحی و تدوین شاخص‌های ارزیابی اجرای قانون جمعیت گفت: در این راستا سامانه جمعیت راه‌اندازی شده و آمار جمعیت را مورد رصد قرار می‌دهد.

او تا زمانی که اقدامات آموزشی و پژوهش انجام نشود آسیب‌های کاهش جمعیت مشخص نمی‌شود، افزود: کارگراه آموزشی و پژوهشی ویژه مدیران برای کنترل بحران تجرد راه افتاده است.

وزیر کشور گفت: پلتفرم آموزشی مسیر نجات تهیه شده است، رویداد مسیر نجات برگزار شد که هدف آن تهیه و تدوین نقشه راه جمعیتی استان‌ها بود، مسئولان ۳۱ استان در این رویداد حضور یافتند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی