شناسه خبر : 120620
تاریخ انتشار : 1401/09/22 10:57
بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به بیانیه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دیگر درباره حقوق زنان

بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به بیانیه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دیگر درباره حقوق زنان

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، کره جنوبی و سوئد که در تاریخ 8 دسامبر 2022 (18 آبان ماه) در خصوص وضعیت دسترسی زنان و دختران در جمهوری اسلامی ایران به بسترهای دیجیتال منتشر شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: متن این بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

طنز تلخی است که وزرای خارجه آمریکا و برخی کشورهای عمدتا غربی طی یک بیانیه مشترک مداخله جویانه و با لحنی وقیحانه و مزورانه جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم می سازند و خود را حامی و مدافع حقوق زنان معرفی می کنند؛ کشور هایی که به زن و حقوق زنان تنها به مثابه ابزاری برای پیگیری منافع و ترجیحات سیاسی و تحمیل رویکرد نادرستشان از زن و حقوق زنان به سایر ملت‌ها و فرهنگ ها  می نگرند و در این مسیر، هیچ تردید و ابایی از قربانی ساختن زنان و دختران و نقض تمامی حقوقشان ندارند.  

برابر تحقیقات و گزارشات متعدد منتشر شده توسط مؤسسات تحقیقاتی غربی، نقض حقوق زنان و دختران در کشورهای غربی به طور اعم و  کشور آمریکا به طور اخص، بسیار اسفناک‌تر و فاجعه بارتر از سایر نقاط جهان است. تنزل فاجعه بار کرامت، هویت و شخصیت زنان و تبدیل آنان به ابزار بهره کشی، نرخ بالای خشونت علیه زنان و دختران و تبعیض گسترده و آشکار علیه آنان، جمعیت بسیار بالای زندانیان زن، جداساختن اجباری مادران پناهجو یا پناهنده از فرزندانشان، نگاه تبعیض آمیز و شکنجه و ظلم ناروا به زنان و دختران سیاه پوست و رنگین پوست و مهاجر، صرفا جلوه معدودی از زنان و دختران در کشورهای غربی و رویکرد این کشورهای استعماری به مقوله زن و حقوق زنان است!

کشورهای غربی اگر واقعا دغدغه ای در زمینه حقوق زنان و دختران دارند، بهتر است به جای گرفتن ژست حمایت از حقوق زنان و دختران در سایر نقاط جهان، طرح و تدبیری نو برای رعایت حقوق زنان و دختران  در کشورهایشان دراندازند.

آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه جانبه از  ترور هزاران زن و مرد و کودک ایرانی توسط گروهک‌های تروریستی، حمایت همه جانبه از کشتار زنان و کودکان و غیر نظامیان توسط رژیم صدام در  جریان جنگ تحمیلی علیه ایران، اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی با آثار جبران ناپذیر که تبعات سوئی بر حق حیات، سلامت و رفاه افراد آسیپ ذیر به ویژه زنان و کودکان، موارد متعدد بایکوت رسانه ای و مانع آفرینی برای حضور و مشارکت زنان و دختران موفق ایرانی در صحنه های علمی و ورزشی جهانی و موارد متعدد دیگر، نشان داده‌اند که به تنها چیزی که در ایران نمی اندیشند، حقوق زنان و دختران است و در پس و پشت بیانیه ها و اظهارات مزورانه و ریاکارانه خود،  تنها منافع و اهداف سیاسی غیرانسانی و ضد حقوق بشری را پیگیری می کند.

در این چارچوب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت صدور بیانیه مداخله جویانه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دیگر، اعلام می دارد که  رویکرد سیاسی  و ابزاری کشورهای غربی به حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران که تنها با هدف اعمال فشار بر کشورهای مستقل صورت می گیرد، محتوم به شکست و ناکامی است.

بیانیه اغراض سیاسی ۹ وزیر در خصوص ضرورت تسهیل دسترسی زنان و دختران به اینترنت و بسترهای اجتماعی در شرایطی صادر شده است که ضریب نفوذ اینترنت در ایران از ۱۲۹ درصد نیز عبور کرد و اکنون نزدیک به ۱۴۲ میلیون مشترک تلفن همراه و ۱۰۹ میلیون مشترک اینترنت پهنای باند در ایران وجود دارند. این کشورها بجای این نمایش های سیاسی باید دست از اعمال یا اجرای تحریم های یکجانبه و ظالمانه علیه زنان، دختران و کودکان ایران بردارند. "


معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی