شناسه خبر : 120595
تاریخ انتشار : 1401/09/21 18:46
خشم پمپئو از سفر رئیس‌جمهوری چین به عربستان

خشم پمپئو از سفر رئیس‌جمهوری چین به عربستان

وزیر خارجه دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز دیدار رئیس‌جمهور چین از عربستان سعودی را ناشی از سیاست اشتباه آمریکا دانسته است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ در این مصاحبه گفته: وقتی که با دوستان و متحدانتان شراکت نکرده، به آنان توهین می‌کنید و هیچ کاری برای عقب راندن دشمنانتان مانند شی جین پینگ (رئیس‌جمهوری چین) انجام نمی‌دهید، شاهد چنین رفتاری خواهید بود.

به گفته پمپئو، دولت دونالد ترامپ، حزب کمونیست چین را «بزرگ‌ترین تهدید خارجی» علیه آمریکا شناخت ولی دولت بایدن «در برابر چین نرمش به خرج داده است.»

پمپئو با اشاره به قصد دولت دموکرات آمریکا برای طرد ریاض به دلیل نقض حقوق بشر و به خصوص قتل جمال خاشقچی، گفته: با چنین کارهایی به همه مردم آمریکا در سراسر این کشور آسیب می‌زنید. آنچه که این هفته در عربستان شاهد بودید نتیجه مستقیم سیاست اشتباه آمریکا بود.

باید دوستان را حفظ کرد و در کنار شرکا ماند و دشمنان را عقب راند و گرنه دوستانتان در صدد حفاظت از خود بر خواهند آمد. اگر (دوستان آمریکا) نتوانند روی دوستی و حسن شراکت ما حساب کنند، با کشورهای دیگر رفاقت خواهند کرد تا از خود محافظت کنند.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی