شناسه خبر : 120580
تاریخ انتشار : 1401/09/21 15:52
"مُهر محرمانه" از نامه‌های سازمان بازرسی برداشته شد

"مُهر محرمانه" از نامه‌های سازمان بازرسی برداشته شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از برداشتن مُهر محرمانه از روی نامه‌های این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون حدود 95 درصد نامه‌های سازمان بازرسی مُهر محرمانه داشتند و سامانه به صورت پیش‌فرض اصل را بر محرمانه بودن نامه‌ها قرار داده بود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: «ذبیح الله خداییان» در شورای عالی مسئولان قضایی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به سخنان روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در همایش ملی ارتقای شفافیت اظهار کرد: سازمان بازرسی بلافاصله پس از دستور رئیس دستگاه قضا ناظر بر برداشتن مُهر محرمانه از روی نامه‌های این سازمان، اقدامات مقتضی را انجام داد و از این پس اصل بر عادی بودن نامه‌های سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت البته موازین قانونی نیز در این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه روز یکشنبه ۲۰ آذر در نخستین همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: چرا باید همه گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی محرمانه باشد؟ چرا سازمان بازرسی باید همه گزارش‌های خود را با مُهر محرمانه ارسال کند؟ البته در برخی موارد گزارش‌های ارسالی حتماً باید محرمانه باشد؛ اما حقیقتاً در بسیاری از موارد نیز نیازی به قید محرمانه نیست.

رئیس قوه قضائیه متذکر شد: اگر همه مردم در جریان گزارشات و فرآیندهای امور بازرسی و نظارتی قرار گیرند، چه بسا آن حمایت اجتماعی لازم برای پیشبرد امور نظارتی محقق شود و آن دستگاه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته نیز بیش از پیش خود را به رعایت و لحاظ همه جوانب قانونی مقید بداند.


میزان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی