شناسه خبر : 120520
تاریخ انتشار : 1401/09/20 11:43
اژه‌ای: سیاست‌های ایران در مقابل دوست و دشمن شفاف است

در همایش ملی ارتقای شفافیت؛

اژه‌ای: سیاست‌های ایران در مقابل دوست و دشمن شفاف است

رئیس قوه قضائیه در همایش ملی ارتقای شفافیت اظهار کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل دوست و دشمن شفاف است؛ در مقابل سلطه‌طلبان سر خم نمی‌کنیم و باج نمی‌دهیم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در همایش ملی ارتقای شفافیت اظهار کرد: قانونگذاری باید بدون ابهام باشد. اگر قانون دارای ابهام بود خود به خود منشاء غیرشفاف به وجود می‌آید. فرایندهای هر موضوعی باید شفاف باشد. فرایند کارها را باید در معرض دید مردم بگذاریم، اینکه تنها از نتیجه مردم را مطلع سازیم کافی نیست.

او افزود: یک مسئله مهم شفافیت در گفتار و صداقت است. فرهنگ‌سازی کنیم و صادقانه آنچه را می‌فهمیم و می‌دانیم با ملاحظات شرعی و قانونی برای مردم بیان کنیم. حرف دو پهلو زدن در عمل ما را دچار گرفتاری می‌کند. شفافیت، موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود. فرایند یک رسیدگی به پرونده حقوقی و قضایی چگونه است؟ اگر اجازه ندهیم هیچ کسی به فرآیند ورود کند و بعد بگوییم این آقا محکوم یا تبرئه شد شفاف سازی و اعتماد را به همراه ندارد. اگر اجازه می‌دادیم دوربین‌ها محاکم و زندان‌های ما را ببینند وضعمان امروز بهتر بود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر همه مردم در جریان و فرایند گزارش‌های سازمان بازرسی قرار می‌گرفتند و می‌دانستند که حرف شما حق است، پشت سر شما می آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه در این دوره قوه قضائیه از ۴ انبار از اموال تملیکی در تهران و برخی از استان‌ها بازدید کردیم، اظهر کرد: این شاید صد برابر از گزارش‌های ۴هزار موردی سازمان بازرسی موثرتر بود چرا؟ زیرا مردم دیدند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: چرا همه گزارش‌های دستگاه نظارتی باید محرمانه باشد؟ چرا سازمان بازرسی کل کشور باید بر روی همه گزارش‌هایش محرمانه بنویسد؟ بله بعضی‌ها قطعاً محرمانه است اینها تکلیفشان مشخص است؛ اما بسیاری از مواردی است که چنانچه در معرض دید مردم قرار می‌گرفت مطمئن باشید وضع ما از امروز بهتر بود.


میزان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی