شناسه خبر : 120368
تاریخ انتشار : 1401/09/17 16:10
بازدید از پروژه 1460 واحدی نهضت ملی مسکن در پرند/ رئیسی: مردم مسیر آزادی را در انقلاب 57 پیدا کردند

در سفر رئیس‌جمهور به رباط‌کریم چه گذشت؟

بازدید از پروژه 1460 واحدی نهضت ملی مسکن در پرند/ رئیسی: مردم مسیر آزادی را در انقلاب 57 پیدا کردند

رئیس‌جمهور به منظور بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام و رو به اتمام شهرستان‌های استان تهران رو پنجشنبه به رباط‌کریم سفر کرد و به صورت میدانی در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌های استان تهران و گفتگو با مردم، با استقبال مقامات محلی، وارد شهرستان رباط‌ کریم شد.

«غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر، «محسن منصوری» معاون اجرائی رئیس جمهور، «علیرضا فخاری» استاندار تهران و همچنین «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو و «مهرداد بذرپاش» راه و شهرسازی در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

بازدید از روند احداث خط مترو پرند

رئیس‌جمهور در ابتدای این سفر با حضور در ایستگاه متروی شهر پرند که‌ از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت شهر پرند احداث شده بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی، در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی متروی این شهر قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقی‌مانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند. همچنین مسئولان این پروژه وعده دادند متروی پرند، خرداد ماه سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

روند احداث خط متروی پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده و سال‌هاست مردم این شهر چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

بازدید از پروژه ۱۴۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند

آیت‌الله رئیسی همچنین در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان رباط‌کریم، از پروژه هزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه تصریح کرد: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغال‌زایی خواهد شد.

این پروژه از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در دو بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث است.

دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در اجرای ساخت واحدهای مسکونی رباط‌ کریم

رئیس‌جمهور در بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن در رباط‌کریم گفت: کار بزرگی در حال انجام است و کمک می‌کنیم زودتر از موعد مقرر به سامان برسد تا مردم بتوانند در این واحدهای مسکونی مستقر شوند.

او با بیان اینکه با تسریع در اجرای طرح‌های مسکن که پیش‌ران هستند، همه بخش‌ها و اصناف نیز فعال‌تر خواهند شد، اظهار کرد: وزیر راه‌وشهرسازی پیگیر همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی به‌ویژه بانک‌ها و شهرداری‌ها برای به سامان رسیدن این طرح شود.

یک‌هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در قالب ۳۱ گروه با فعالیت ۳۸۰ کارگر در شهرستان رباط‌کریم در حال احداث است که پیش‌بینی شده با تزریق به‌موقع منابع، این واحدها در سالروز آزادسازی خرمشهر تحویل متقاضیان شود.

بازدید از عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب رباط‌ کریم

همچنین رئیس‌جمهور در ادامه بازدیدهای خود، از عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان رباط‌ کریم قرار گرفت. تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۷۷ متر مکعب بر شبانه‌روز به‌ روش A۲O که‌ جمعیتی معادل ۲۶۰ هزار نفر را جوابگو است.

این تصفیه‌خانه به‌ صورت ۲ مدول و به‌ شکل یکسان احداث می‌شود و پساب آن در صورت اجرا در حوزه کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این طرح با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های است طی سال های گذشته راکد مانده‌ است که در صورت تامین مالی در دولت مردمی در کمترین زمان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور در این بازدید به وزیر نیرو دستور داد تا  اعتبار لازم برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه رباط‌کریم تامین شود و همه مسئولان مربوطه هم با جدیت شبانه‌روزی تلاش کنند تا پروژه تصفیه‌خانه تکمیل شود.

پیش از این، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در توئیتی درباره سفر یک روزه رئیس‌جمهور به پرند نوشته بود: بازدید از پروژه‌های عمرانی از جمله تصفیه خانه آب، مسکن و خط مترو، همچنین دیدار مردمی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.

رئیس‌جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران به شهرستان‌های ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود.

مردم مسیر آزادی را در انقلاب ۵۷ پیدا کردند

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان رباط کریم با بیان اینکه «مردم ایران با شعار آزادی گول نمی خورند و آزادی را در انقلاب بهمن ۵۷ پیدا کردند» اظهار کرد: کسانی را که با حرف‌های خیلی زیبا در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد می کنند و همچنین باور و اعتقاد مردم را هدف قرار می دهند، بشناسیم.

او با بیان اینکه دشمن می‌خواهد اعتقادات مردم را هدف قرار دهد و دانشجو، تولیدکننده و فعالان اجتماعی را از فعالیت باز دارد، از مردم ایران بابت دشمن شناسی و ناکام گذاشتن دشمنان تشکر کرد و اظهار کرد: جامعه اسلامی نشان داده که اهل بصیرت است و خصوصیات زمان خود را می‌شناسد .

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و آبادانی این کشور و سربلندی و سرافرازی این ملت است، افزود: مردم عزیز رباط کریم بدانند دولت خدمتگزار تمام وقت، همت و توان خود را صرف حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد و علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نخواهد کرد و متوقف نخواهد شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما تنها یک راه می‌شناسیم و آن پیشرفت است و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه به رغم همه فشارها و تحریم‌ها در صادرات نفت، تجارت خارجی، علم و فناوری و کار دانش‌بنیان امروز حرف اول را در منطقه می‌زنیم، خطاب به دشمنان گفت: به تعبیر قرآن کریم مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ، از ما عصبانی باشید و از این عصبانت بمیرید؛ ملت ایران پیشرفت خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از پروژه‌های عمرانی و در حال احداث شهرستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: برخی شهرستان‌های اطراف استان تهران از جمله رباط کریم به لحاظ میزان امکانات و زیرساخت‌ها قابل قیاس با برخی استان‌های کوچک کشور هستند. اولین بازدید بنده از این شهرستان به سال ۵۹ بازمی‌گردد و اگر چه از آن زمان تا به امروز وضعیت رباط کریم خیلی متفاوت شده اما به همان اندازه که در زیرساخت‌ها و میزان جمعیت رشد داشته، به همان میزان هم مشکلاتی وجود دارد که در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور مسئولان بخش‌های مختلف بررسی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

او رفع مشکل حمل و نقل و آب و فاضلاب را از مطالبات به حق مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکل حمل و نقل این منطقه پروژه مترو در حال احداث است و در جریان بازدیدی که از این پروژه داشتیم دیدیم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و کار برای تکمیل و بهره‌برداری با جدیت دنبال خواهد شد. همچنین پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته که با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به مطالبه برخی از حاضران درباره مشکل مسکن این منطقه گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز جدی و حتمی کشور است که تکلیف قانونی برای دولت دارد. در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان در جریان میزان پیشرفت و مراحل احداث آن قرار گرفتم. این پروژه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و تکمیل آن با جدیت دنبال خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی ضمن قدرشناسی از زحمات و خدمات مرحوم قاسمی وزیر فقید وزارت راه و شهرسازی و طلب غفران و رحمت الهی برای ایشان تصریح کرد: آقای دکتر بذرپاش که خوشبختانه به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رأی اعتماد گرفته از چهره‌های جوانی است که مصمم است وعده‌های دولت را در این حوزه به سرانجام برساند و اقدامات و خدمات مرحوم آقای قاسمی را با قوت و قدرت ادامه دهد.

رئیس جمهور در پایان خطاب به همه مدیرانی که تحت عنوان دولت و بلکه نظام جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم هستند، تأکید کرد: امروز شأن دولت، خدمتگزاری برای مردم است و همه دستگاه‌ها به طور جدی می‌خواهند ارتباط صمیمی با مردم، شنیدن صدای آنها و تلاش برای حل مشکلات آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.


ایرنا
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی