شناسه خبر : 120326
تاریخ انتشار : 1401/09/16 17:16
قرارداد مشترکی که ناخواسته پرده از ناکارآمدی گنبد آهنین برداشت!

نورنیوز بررسی کرد؛

قرارداد مشترکی که ناخواسته پرده از ناکارآمدی گنبد آهنین برداشت!

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داده؛ دو روز پیش شرکت اسرائیلی «رافائل»، قراردادی را با شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» برای تولید مشترک سیستم دفاع لیزری امضا کرده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: سال‌هاست که با وجود ضربه‌پذیری آشکار سامانه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و نگرانی شهروندان سرزمین‌های اشغالی از این بابت، این رژیم به اشکال مختلف منکر نقص‌ها و ناکارآمدی این سامانه بود تا ناتوانی و ضربه‌پذیری خود را لاپوشانی کرده و مانع مهاجرت معکوس شهروندان شود.

حال چنانچه روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داده؛ دو روز پیش شرکت اسرائیلی «رافائل»، تولیدکننده تجهیزات سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، قراردادی را با شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» برای تولید مشترک سیستم دفاع لیزری امضا کرده است.

این قرارداد شامل توسعه، آزمایش و تولید مشترک سیستم دفاع لیزری «Magan Beam» در سرزمین‌های اشغالی و ایالات متحده است که انتظار می‌رود در سیستم چندلایه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی ادغام شود.

اسرائیل هیوم نوشته؛ این مناسب‌ترین راه حل از نظر هزینه، آمادگی برای اقدام و توانایی مقابله با تهدیداتِ در حال تحول، همزمان با حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، سایت‌های استراتژیک، نیروها و مراکز جمعیتی است.

پیشتر و در جریان درگیری‌های گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی به ویژه در نبرد سیف‌القدس، این نکته بارها از سوی رسانه‌ها و کارشناسان نظامی اعلام شده بود که سامانه گنبد آهنین نه تنها مقرون به صرف نیست، بلکه توان لازم برای رهگیری موشک‌های ارزان قیمتِ گروه‌های مقاومت را ندارد.

حال باید دید این قرارداد می‌تواند ضعف مفرط سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را برطرف کند یا همچنان در حد یک ادعا با مصرف داخلی باقی خواهد ماند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی