شناسه خبر : 120085
تاریخ انتشار : 1401/09/12 10:06
سازمان جهانی تجارت هم نمی‌تواند گره‌ای از کار شرکای سنتی غرب باز کند

نشست مکرون و بایدن، بدون نتیجه اقتصادی؛

سازمان جهانی تجارت هم نمی‌تواند گره‌ای از کار شرکای سنتی غرب باز کند

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اختلاف بر سر سوبسید اعطایی آمریکا به تولیدات صنعتی آمریکای شمالی گفت: پاریس امیدوار است بتواند این مشکل را در اوایل سال 2023 با واشنگتن حل و فصل کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اختلاف بر سر سوبسید به تولیدات صنعتی ایالات متحده گفت: پاریس امیدوار است بتواند این مشکل را در اوایل سال 2023 با واشنگتن حل و فصل کند.

مکرون با انتقاد از قانون کاهش تعرفه که یک فرصت تجاری برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی تلقی می‌شود، بار دیگر آمریکا را تهدید کرد بابت این اقدام به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

بر همین اساس مکرون در نشست روز جمعه خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ابراز ناخرسندی از شرایط نابرابر تجاری خواستار لغو سوبسید برای تولیدکنندگان غیر اروپایی شد.

بایدن که یک روز قبل از نشست خبری خود با مکرون بدون دادن تضمینی برای حصول توافق در این زمینه خواستار مشارکت کشورهای اروپا برای یافتن راه حلی با توجه به شرایط موجود شد.

هرچند کارشناسان این اظهارات بایدن را نشانه عدم تمایل آمریکا درحذف سوبسید اعطایی قلمداد کردند اما برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه آن را نشانه پیشرفت در مذاکرات دانست.

 آنچه مسلم است شکایت به سازمان تجارت جهانی اروپا و آمریکا را وارد جنگ تجاری خواهد کرد که در شرایط کنونی هر دو کشور از آن نفعی نخواهند برد ولی در سوی دیگر چه سازمان تجارت جهانی به این مشکل ورود کند یا نه در هر صورت چین، رقیب اصلی آنها سود کافی از آن خواهد برد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی