شناسه خبر : 118923
تاریخ انتشار : 1401/09/07 19:06
خاموشی زمانبندی شده در انگلیس آغاز شد

با ورود به زمستان سرد و کمبود انرژی؛

خاموشی زمانبندی شده در انگلیس آغاز شد

اپراتور برق و گاز انگلیس موسوم به نشنال‌گرید، با توجه به معضل کمبود انرژی در این کشور از اجرای طرح اضطراری خاموشی در شبکه برق جزیره خبر داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: اپراتور برق و گاز انگلیس موسوم به نشنال‌گرید، با توجه به معضل کمبود انرژی در این کشور از اجرای طرح اضطراری خاموشی در شبکه برق جزیره خبر داد.

این طرح که معادل «انعطاف‌پذیری مصرف» نام دارد قرار است فردا شب (سه‌شنبه) به اجرا گذاشته شود تا فشار بر شبکه برق در اوج مصرف کاهش یابد. خانواده‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند با صرف نظر از روشن کردن مسائل پرمصرف امتیازهایی را از سوی شرکت های توزیع کننده برق دریافت می‌کنند و مقامات انگلیس هم انتظار دارند تا با این ترفند، از قطعی برق در زمستان جلوگیری کنند.

شبکه برق انگلیس در فصل زمستان به واردات فرانسه متکی است تا هرگونه کمبود تولید برق در این کشور را جبران کند. اما صنعت برق فرانسه نیز که ۷۵ درصد آن از طریق نیروگاه‌های اتمی تامین می شود در ماه‌های اخیر با مشکلات فنی مواجه شده و نیمی از رآکتورها تعطیل شده‌اند. گفته می‌شود که طرح «انعطاف‌پذیری مصرف» انرژی، برای نخستین بار است که فردا در انگلیس فعال می‌شود.

انگلیس و سایر کشورهای اروپایی در حالی وارد ماه‌های سرد سال می‌شوند که بحران انرژی در پی جنگ اوکراین این قاره را بطور جدی تهدید می‌کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی