شناسه خبر : 118911
تاریخ انتشار : 1401/09/07 13:42
موج نفرت از اتباع رژیم صهیونیستی در قطر

نورنیوز بررسی کرد؛

موج نفرت از اتباع رژیم صهیونیستی در قطر

موج نفرت تماشاچیان فوتبال که از نقاط مختلف به قطر آمده‌اند نسبت به اتباع رژیم صهیونیستی آنچنان فراگیر شده که خبرنگاران رسانه‌های اسرائیلی را به اذعان واداشته است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از تمامی خبرنگاران اسرائیلی حاضر در قطر خواسته هویت خود را کاملاً مخفی نگه داشته و به زبان عبری حرف نزنند و از هیچ علامت و نشانه‌‌ای که نشان دهد اسرائیلی هستند، استفاده نکنند.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین از خبرنگاران اسرائیلی خواسته است تا از میکروفون‌‌هایی استفاده کنند که هیچ علامتی نداشته و هویت آنها را نیز مشخص نکند.

موج نفرت تماشاچیان فوتبال که از نقاط مختلف به قطر آمده‌اند نسبت به اتباع رژیم صهیونیستی آنچنان فراگیر شده که خبرنگاران رسانه‌های اسرائیلی را به اذعان واداشته است.

در همین حال «دوتان مالاخ»، خبرنگار ورزشی روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» که به قطر سفر کرده در صفحه شخصی خود نوشت: 

«امروز صبح سوار مترو شدم بلافاصله واگن‌ها پر شد از هواداران عربستانی، تعدادی از آنها خود را در پرچم فلسطین پیچیدند، چه کنم!! اگر سعی می‌کردم با کسی صحبت کنم و خودم را اسرائیلی معرفی کنم، می‌توانست پایان بسیار بدی داشته باشد، بدون شک این غم انگیز است که چقدر از طرف هواداران تیم‌های ملی مورد نفرت و تهدید به خشونت هستیم، صادقانه بگویم خوشحالم که زمان حضورم اینجا در قطر در حال پایان است‌. من در اینجا تجربه خاصی کسب کردم که تا آخر عمر به یاد خواهم داشت. این مکان می‌تواند برای من به یک خطر وجودی تبدیل شود.»

«راز شاشنیک» خبرنگار یدیعوت آحارانوت نیز از تجربه حضور خود در قطر نوشته: بعد از ده روز در دوحه، غیرممکن است که به شما نگویم که اینجا چه می گذرد. یک قطری وقتی به او گفتیم اهل اسرائیل هستیم، به ما گفت: واقعا شما هستید. از آنجا خوشم نمی‌آید، هر چه زودتر از اینجا برو.

شاشنیک افزوده: خیلی واضح است، اگرچه در خیابان با فلسطینی‌ها، ایرانی‌ها، قطری‌ها، مراکشی‌ها، اردنی‌ها، سوری‌ها، مصری‌ها و لبنانی ها همراهی می‌کنیم اما همه با نگاه‌های نفرت‌آمیز به ما نگاه می‌کردند. ما خود را اسرائیلی می‌دانستیم، اما وقتی دیدیم که این همیشه به یک رویارویی دشوار با اعراب منجر می‌شود، تصمیم گرفتیم خود را به عنوان روزنامه‌نگار از اکوادور معرفی کنیم...!


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی