شناسه خبر : 118869
تاریخ انتشار : 1401/09/06 16:18
کوکتل‌اندازهای دهه 60 چه کسانی بودند؟

کوکتل‌اندازهای دهه 60 چه کسانی بودند؟

وقتی رجوی از ایران فرار کرد به طرفدارانش دستور داد که قیام کنند و چون تعدادشان کم بود، زدند در کار ترور و خرابکاری. تیم‌های ترور هم البته اغلب‌شان برنامه خاصی نداشتند و هر کسی را که می‌توانستند و دستشان می‌رسید ترور می‌کردند.

سایر رسانه‌ها: وقتی رجوی از ایران فرار کرد به طرفدارانش دستور داد که قیام کنند و چون تعدادشان کم بود، زدند در کار ترور و خرابکاری. تیم‌های ترور هم البته اغلب‌شان برنامه خاصی نداشتند و هر کسی را که می‌توانستند و دستشان می‌رسید ترور می‌کردند.

تعدادی از دستگیرشدگان همان‌ موقع لب به اعتراف گشودند و اهداف این عملیات را این‌طور روایت کردند: خانه‌ها، مغازه‌ها و خودرو‌هایی که عکس مقامات را داشتند و هر فردی که ریش یا تیپ حزب‌اللهی داشت یا موتور هوندا ۱۲۵ سوار شده بود.

یک نفر از اعضای منافقین با نام مستعار مازیار: یک‌ نمونه عملیات کوکتل‌اندازی که من انجام دادم پرتاب کوکتل به خانه‌ای واقع در میدان غار بود. گفتند صاحبخانه حزب‌اللهی است. ما با موتور به آن محل رفتیم و کوکتل را پرتاب کردیم و متواری شدیم. نمونه دیگر پرتاب یک نارنجک به لوستر فروشی واقع در خیابان حافظ بود. وقتی رفتیم دیدیم که مردم عادی در آن‌جا زیاد هستند. گفتم از مردم شاید کسی کشته بشود و برگشتیم.

فرمانده اما با حالت تندی برخورد کرد و گفت اشکال ندارد. اگر در آن مغازه چند نفر از مردم عادی هم کشته بشوند مسئله‌ای نیست. بگذار آنها هم در راه انقلاب کشته بشوند. ما هم برگشتیم و نارنجک را به درون لوستر فروشی پرتاب کردیم، ۴ نفر کشته شدند.


فارس
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی