شناسه خبر : 118775
تاریخ انتشار : 1401/09/05 11:40
گفتگوی تلفنی پاپ فرانسیس با یکی از کاردینال‌های واتیکان فاش شد

در جریان رسیدگی به یک پرونده اختلاس مالی؛

گفتگوی تلفنی پاپ فرانسیس با یکی از کاردینال‌های واتیکان فاش شد

گفتگوی تلفنی پاپ فرانسیس با یکی از کاردینال‌های واتیکان در دادگاهی که برای رسیدگی به اتهام اختلاس چند مقام کلیسای واتیکان برگزار شده است، فاش شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: گفتگوی تلفنی پاپ فرانسیس با یکی از کاردینال‌های واتیکان در دادگاهی که برای رسیدگی به اتهام اختلاس چند مقام کلیسای واتیکان در جریان است، فاش شد.

دادگاه واتیکان صدای ضبط شده بین پاپ فرانسیس و کاردینال آنجلو بچیو، متهم این محاکمه را فاش کرد که در آن کاردینال از پاپ می‌خواهد تایید کند که او اجازه پرداخت پول برای کمک به آزادی یک راهبه ربوده شده در آفریقا را داده است.

هر چند خبرنگاران اجازه شنیدن این فایل صوتی را نداشتند، اما متنی از پلیس ایتالیا پس از آن منتشر شد که سه وکیل مدافع حاضر در دادگاه نیز بعداً محتوای گفتگو را با خبرنگاران حاضر در واتیکان تأیید کردند.

صدای ضبط شده توسط شخص ثالثی در اتاق با کاردینال بچیو در طی مکالمه تلفنی انجام شد که در 24 ژوئیه 2021 است ، این تماس سه روز قبل از شروع دادگاه واتیکان رخ داد که در آن بچیو متهم به اختلاس و سوء استفاده از منسب خود است.

در این تماس، بچیو از پاپ می‌خواهد تا تأیید کند که پرداخت‌هایی را که کاردینال به مشاور امنیتی خود به نام سیسیلیا ماروگنا  که در دادگاه متهم به اختلاس نیز است  مجاز کرده است، تا به نوبه خود به شرکت انگلیسی اینکرمن پرداخت کند.

به گفته کاردینال بچیو، که در آن زمان نفر دوم دبیرخانه امور خارجه واتیکان بود، مبالغ پرداختی 350000 یورو (363706 دلار آمریکا) به شرکت انگلیسی و 500000 یورو (519580 دلار) به عنوان باج برای آزادی راهبه بود.

بر اساس این متن، پاپ در این تماس گفت که به طور مبهم به یاد داشته و از کاردینال می خواهد آنچه را که مایل است پاپ تایید کند، به صورت مکتوب بنویسد.

بر اساس قوانین واتیکان هیچ شرطی برای احضار پاپ به عنوان شاهد در محاکمه وجود ندارد.

کاردینال بچیو که در سپتامبر 2020 توسط پاپ فرانسیس از شغل خود اخراج شد و اکثر حقوق خود را به عنوان کاردینال سلب کرد، همیشه معتقد است که هرگونه تراکنش مالی که انجام داده است به طور کامل مورد تایید مافوقان وی از جمله پاپ فرانسیس بوده است. بچیو و مارونیا هر دو مدعی هستند نسبت به همه اتهامات در دادگاه بی گناهند.

افشای یک تماس تلفنی مخفیانه و آنچه پاپ فرانسیس در مورد تراکنش های مالی واتیکان می دانست، آخرین مورد از یک محاکمه طولانی و پیچیده است که بر خرید یک ساختمان لوکس توسط واتیکان در لندن متمرکز است که در آن 10 متهم متهم به کلاهبرداری و اخاذی هستند.


سی ان ان
کلید واژگان
پاپ فرانسیس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی