شناسه خبر : 118763
تاریخ انتشار : 1401/09/05 10:24
سازمان ملل: ویدیوهای اعدام سربازان روس توسط اوکراین واقعی است

سازمان ملل: ویدیوهای اعدام سربازان روس توسط اوکراین واقعی است

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که ویدیوهای اعدام سربازان روسی توسط نظامیان اوکراینی به احتمال بسیار زیاد واقعی است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  «فولکر ترک» کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که ویدیوهای اعدام سربازان روسی توسط نظامیان اوکراینی به احتمال بسیار زیاد واقعی است.

او جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد: نمایندگی نظارت ما در اوکراین تحلیل اولیه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد این ویدیوها به احتمال بسیار زیاد واقعی هستند ولی شرایط واقعی وقوع این حوادث باید تا حد امکان بصورت کامل بررسی شود و عاملان باید به تناسب آن پاسخگو شوند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت: نتایج بررسی این ویدیوها تایید می‌کند که باید تحقیقات مستقل و دقیق حقوقی انجام شود تا بدانیم که واقعا چه اتفاقی افتاده است و تاکید کرد، باید همه اتهاماتی که درباره اعدام های خودسرانه وجود دارد بطور کامل و به شیوه‌ای مستقل، بی‌طرفانه، شفاف، فوری و موثر بررسی شوند.

اخیرا ویدئوهایی منتشر شد که گفته می‌شد اعدام سربازهای اسیر روسیه به دست نیروهای اوکراینی را نشان می‌دهد، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز صحت تصاویر اعدام یازده اسیر جنگی روسیه را تایید کرد این روزنامه آمریکایی گزارش داد وقایعی که در کلیپ‌ها نشان داده شده، اواسط نوامبر در روستایی در لوگانسک رخ داده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی